700 هزار یورو نقــــــــد!

رقم بدهی پرسپولیس به برانكو مشخص شد

700 هزار یورو نقــــــــد!

 برانكو ایوانكوویچ با مسؤولان باشگاه پرسپولیس به مشكل خورده است. اخیرا وكیل این مربی و وكیل پرسپولیس دیدار و گفت‌وگو داشتند و قرار بود در این جلسه طرفین بر سر طلب‌های برانكو به توافق برسند. توقع پرسپولیس این بود که مربی كروات با توجه به فسخ قراردادش، به این باشگاه تخفیفی بدهد. به همین دلیل وكیل آنها در جلسه‌ای با وكیل برانكو این موضوع را مطرح كرد. مرد كروات اما بعد از آن‌كه در جریان جزئیات جلسه قرار گرفت، مصاحبه‌ای انجام داد و حتی به كالدرون گفت از حالا خودش را آماده شكایت از پرسپولیس كند. 
برانكو توقع داشت تا باشگاه حداقل طلبش را بپردازد و از او تخفیف نخواهد. باشگاه حتی به این مربی پیام داده كه رفتار او غیرقانونی بوده و به همین علت حداقل باید به آنها تخفیف دهد. ولی رقمی كه برانكو می‌خواهد، چقدر است؟
​​​​​​​
طلب 700 هزار یورویی
این مربی كروات نزدیك به 700هزار یورو از باشگاه پرسپولیس طلب دارد. او 500 هزار یورو گرفته و با این 700هزار دلار مشخص می‌شود درآمد كلی‌اش در فصل تمام شده، یك میلیون و 200هزار یورو بوده است. بخشی از این پول، پاداش این مربی است. او مواردی در قراردادش داشت كه رقم را بالاتر برده است. پرسپولیسی‌ها دوست دارند ماجرا به صورت مسالمت آمیز حل شود و كار به شكایت نكشد. مهدی نبی، نایب رئیس هیات مدیره باشگاه در این باره می‌گوید: «هدف ما دقیقا این است كه به صورت مسالمت‌آمیز مساله را حل كنیم. به هر حال دو طرف از هم خاطره خوشی داریم و نمی‌خواهیم خدای ناكرده مشكلی پیش بیاید. هدف باشگاه این است.»

بحران سرخابی
باشگاه پرسپولیس می‌گوید طلب برانكو به‌طور كامل در تهران آماده بود و این مربی می‌توانست با حضور در باشگاه آن را بگیرد و با خود ببرد. در این‌باره نبی هم توضیح می‌دهد: «دقیقا همین‌طور است. ما حتی با ایشان توافق كرده بودیم خودش یا مدیر برنامه‌اش به تهران بیایند و پول را ببرند كه نشد.» در حال حاضر اما كسی نمی‌داند وضعیت پول به كجا رسیده است. عده‌ای می‌گویند پول، صرف قرارداد گابریل كالدرون شده است. 
در هر صورت مشكل طلب برانكو از پرسپولیس می‌تواند طولانی مدت مشكل ساز شود. نكته اینجاست كه استقلال هم دقیقا چنین مشكلی دارد. وینفرد شفر هم 800 هزار دلار از استقلال می‌خواهد و قصد دارد به فیفا شكایت كند. اگر این دو مربی به فیفا شكایت كنند، بی‌شك مدیران بعدی دو باشگاه وارث مشكلات بسیار زیادی خواهند بود. 
شاید این رقم در حال حاضر به اندازه‌ای باشد كه استقلال و پرسپولیس با مشقت بتوانند آن را جور كنند ولی در آینده شاید بیشتر هم شود. 
به هر حال هزینه دادرسی دو پرونده به طلب‌های كلی اضافه می‌شود و در آن صورت باید رقم بالاتری بپردازند. با وجود اصرار و فشار هواداران بر دو باشگاه برای حل این بحران‌های بزرگ اما آنها فعلا اقدام اساسی نكرده‌اند. شفر كه از استقلال به‌صورت رسمی شكایت كرد و احتمالا دو سال دیگر مدیرعامل بعدی این باشگاه با مشكلات بزرگی روبه‌رو خواهد شد.