چرا بیمه برخی خودروهای صفر متوقف شد؟

چرا بیمه برخی خودروهای صفر متوقف شد؟


سندیكای بیمه گران ضمن گلایه از عدم پرداخت تعهدات سایپا به شركت‌های بیمه در دو سال گذشته اعلام كرد: واحدهای سیار بیمه ایران هم‌اكنون مقابل سایپا برای بیمه خودروهای صفر حضور دارند.
به گزارش تسنیم، در حالی بدهی هزارمیلیاردی شركت خودروسازی سایپا به بیمه‌ها موجب توقف صدور بیمه‌نامه برای خودروهای صفر شده كه بیمه مركزی اعلام كرده است: شركت سایپا حق بیمه را از مردم دریافت كرده، اما به حساب شركت‌های بیمه واریز نكرده، این در حالی است كه مردم در زمان بروز حادثه، خسارت خود را از شركت‌های بیمه مطالبه می‌كنند.
رویه همكاری شركت‌های خودروساز با بیمه‌ها در گذشته به این صورت بود كه شرکت‌های خودروساز به ازای دریافت حق بیمه از مشتری و واریز آن به حساب بیمه، بیمه‌نامه شخص ثالث خودروهای صفر كیلومتر را در زمان تحویل خودرو، به مشتری ارائه می‌دادند.
ولی آن‌طور كه بیمه‌ای‌ها اعلام كرده‌اند از دو‌سال گذشته تاكنون خودروسازی سایپا با وجود دریافت حق بیمه از مشتریان، پول بیمه را به شركت‌های بیمه نداده است.
این موضوع مشكل جدیدی است كه برای مشتریان شركت‌های خودروسازی به‌ویژه سایپا به وجود آمده چراكه خودروساز با بهانه صادر نشدن بیمه‌نامه شخص ثالث، از تحویل خودروهای صفر كیلومتر به مشتری خودداری می‌كند.