بازگشت شوكران با فضلی‌نژاد از مهرماه

مدیر شبكه 4:

بازگشت شوكران با فضلی‌نژاد از مهرماه



به گزارش جام‌جم، دكتر مسعود معینی‌پور مدیر شبكه چهار سیما یكشنبه 23 تیرماه با حضور در برنامه صبحگاهی شبكه سه «سلام‌صبح بخیر» به تشریح برنامه‌های تابستانی این شبكه پرداخت.
مدیر شبكه چهار سیما در ابتدا با اشاره به ازسرگیری پخش سری جدید برنامه‌های «طلوع» و «چرخ» گفت: برنامه چرخ قبل از حضور من درشبكه تعطیل شده بود كه از مهر سال گذشته پخش آن را مجددا از سرگرفتیم و بعد از ماه مبارك رمضان به صورت سه روز در هفته روزهای یكشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه ساعت 19 سری جدید آن آغاز شده است.
معینی‌پور گفت: « مسابقه چهار، سه، دو، یك» نیز از برنامه‌های گذشته شبكه و یك مسابقه تخصصی است و در سری هفتم این مسابقه تغییراتی را اعمال كردیم و سری جدید آن در حوزه سینما و تئاتر در ایام تابستان روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ساعت 21 پخش‌می‌شود.
مدیر شبكه چهار به رویكرد جدید شبكه چهار اشاره كرد و افزود: شبكه چهار شبكه فرهیختگان است و مخاطبان خاص خودش را دارد و ما در دوره جدید به دنبال آن هستیم كه مباحث عمومی را از زبان متخصصان بیان كنیم. به طور مثال مباحثی كه در حوزه ادب و فرهنگ و هنر و بهره‌گیری بصری، زبان، شنیدن، دیدن، پوشش، مناسك و… مربوط می‌شود، نسبتی با فرهنگ دارد و باید جایی باشد كه درباره این مباحث تخصصی حرف بزند، بنابراین شبكه چهار به این مباحث می‌پردازد و درتلاشیم تا مباحثی كه به طور روزمره مردم با آنها درگیر هستند را از دید نخبگان و به صورت علمی به آنها بپردازیم. البته گاهی این مباحث با نقد همراه بوده كه طبیعتا اینگونه مباحث مخاطبان خاص خودش را دارد.
مدیر شبكه چهار سیما درباره دیگر ماموریت‌های این شبكه عنوان كرد: ما امسال دو ماموریت داریم یكی «زبان و ادبیات فارسی» و دیگری «كتاب و كتابخوانی» است كه در معاونت سیما به شبكه چهار محول شده است. خود ما در حوزه كتابخوانی برنامه‌های مختلفی داریم از جمله «كتاب چهار» و برنامه جدید «كتاب با سُس تند» كه از اول مهرماه پخش آن آغاز می‌شود. همچنین میان‌برنامه‌های كوتاهی تولید و برای سایر شبكه‌ها نیز در همین زمینه برنامه‌ریزی كرده‌ایم.
وی به جدول برنامه‌های تابستانی شبكه چهار اشاره كرد و گفت: در حال حاضر در شبكه چهار هر روز یك فیلم سینمایی، یك قرار ظهرگاهی، یك مستند علمی در قالب «چهارسوی علم»، یك سریال تاریخی ایرانی و گفت‌وگوهای «تد» خارجی پخش می‌شود و ان‌شاا... از اول مهرماه تد داخلی و ایرانی با طراحی و فضای جدید پخش می‌شود.
معینی‌پور با اشاره به كاهش برنامه‌های كنكوری تصریح كرد: ما یكی از برنامه‌های كنكوری را حذف كردیم. البته برنامه كنكوری دیگری داریم كه به عنوان یك ضرورت پخش می‌شود. همچنین در شبكه، بحث‌هایی آموزشی درباره دوران مشروطه، سیر تجدد، ایران باستان و… كه كمتر در كلاسی آموخته‌ایم را داریم كه این مباحث در قالب برنامه «درس گفتار» هر روز ساعت ۱۶ در یك باكس نیم‌ساعته پخش می‌شود. ساعت 18 زمان پخش سریال ایرانی است، در ساعت 19 برنامه‌های چرخ، ضیافت و معرفت، ساعت ۲۱ نیز زمان برنامه‌های گفت‌وگو و مناظره ما خواهد بود مانند زاویه، خیلی دور خیلی نزدیك و هر یكشنبه نیز یك بیوگرافی و مستند چهره‌نگاری از یك چهره مشهور و اندیشمند ایرانی معاصر در قالب برنامه «حكایت دل» داریم.
وی در بخش دیگر درباره برنامه‌های چالشی مثل شوكران بیان كرد: پیش تولید سری جدید شوكران شروع شده و از مهرماه پخش سری جدید با اجرای پیام فضلی‌نژاد، آغاز می‌شود.