پری‌سیمای دیوسیرت

پری‌سیمای دیوسیرت

فریبا نادری، بازیگر نقش پری‌سیما، زنی است كه برای خانه خراب‌كردن حشمت فردوس وارد قصه می‌شود و برای مقصود خود پسر او، صابر را فریب می‌دهد. او كه در فصل سوم سریال هم حضور دارد، در مورد نقشش می‌گوید: كمتر پیش می‌آید نویسنده‌ای به خوبی سعید مطلبی بار یك نقش منفی را در عین منفی بودنش به خوبی بپردازد. این اثر امضای سعید مطلبی را پای خود دارد و كارگردانی سعید سلطانی نیز بسیار خوب است.
او همچنین درباره قصه فصل سوم سریال اینچنین می‌گوید: داستان ستایش 3 از غروب همان روزی كه ستایش 2 تمام شده، شروع می‌شود. اما وزن قصه به سمت درگیری‌های نقش من یعنی پری‌سیما با حشمت فردوس سنگینی می‌كند. بخشی از روابط داستان نیز بین ستایش و فردوس اتفاق می‌افتد.
سعید سلطانی هم پیشتر در مورد لزوم حضور نقش‌های منفی در قصه به جام‌جم گفته بود: شخصیت ستایش شخصیت اصلی و مثبت داستان است؛ خیری كه در مقابل او شری به نام فردوس قرار گرفته و تضاد میان رفتارهای این دو شخصیت و دشمنی‌های پیدا و پنهانشان بر جذابیت مجموعه می‌افزاید. وجود شخصیت منفی، در داستان ضرورت دارد. نیكی و بدی و خیر و شر و تقابل میانشان داستان‌ساز است، اما نكته بارز در خصوص ستایش این است كه حتی شخصیت آدم‌های بد قصه هم توجیه دارد و ما همه را سیاه و سفید نمی‌بینیم. تصمیمات همه شخصیت‌‎ها، گرچه گاهی تابع اخلاقیات نیست، ولی به هر حال به اقتضای شرایطشان است و این قضیه آنها را به واقعیت نزدیك می‌كند.