ماجرای دستمزد آقای مجری چه بود؟

ماجرای دستمزد آقای مجری چه بود؟

می‌دانی فلانی برای آن برنامه چقدر دستمزد گرفته است؟ این سوالی است كه خیلی‌ها با هیجان و دهان‌بازی از تعجب و تحیر در گپ‌و‌گفت‌های دوستانه از هم می‌پرسند و به آن جواب‌های مختلفی می‌دهند. ماجرایی كه درباره چهره‌های مختلف همیشه جذابیت خود را داشته و به شدت برانگیزاننده حس كنجكاوی است كه باعث می‌شود تا هر از چندگاهی اخبار زیادی از انواع اعداد و ارقام از آن به گوشمان برسد.
این ماجرا هر چند وقت یك بار گریبان یكی از چهره‌های معروف را می‌گیرد كه البته از بین همه حواشی و شایعه‌ها گاهی بعضی از آن‌ها درست هم از آب در می‌آید.
به تازگی رضا رشیدپور هم درگیر این حرف و حدیث‌ها شده بود و صحبت‌های مختلفی درباره دستمزدش از تلویزیون برای برنامه حالا‌خورشید مطرح شد.
ماجرایی كه البته ادامه پیدا كرد و به جای كمرنگ شدن، هر روز بیشتر درباره اش بحث می‌شد، تا جایی كه خود رشیدپور دست به كار شد و در ویدئویی توضیحاتی در این باره منتشر كرد.  
او در این گفت و گوی تصویری درباره دستمزدش كه حاشیه ساز شده بود، صحبت‌هایی را عنوان كرد و با اشاره به عوامل هزینه بر در تولید این برنامه تلویزیونی گفت: ۱۸ میلیون میانگین بودجه كل برنامه «حالا خورشید» است، اجاره یك استودیو در بیرون سازمان، اجاره تجهیزات فنی، فیبر نوری، طراحی و ساخت دكور، تغییر فصلی دكور،بخشی از این هزینه است حتی بلیت هواپیما و اقامت برای مهمانان كه ازشهرستان می‌آمدند.میانگین همه این هزینه‌ها حدود ۱۸ میلیون می‌شود.
رشیدپور در بخش دیگری از صحبت هایش به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ از اخباری كه درباره او منتشر شده گلایه كرد و افزود: به چه حكم و استناد اعتقادی، آبروی آدم‌ها را مضحكه اخبار جعلی می‌كنید؛من در دادسرای فرهنگ و رسانه امروز صبح شكایتم را تقدیم كرده ام و مرجع قضایی بهترین مرجع است.
در ادامه هم كمره‌ای مشاور مدیر شبكه سه در پاسخ به ادعای دستمزد رشیدپور نوشت: «برخی نوشته اند رشیدپور برای تهیه هر اپیزود، ۴۰‌میلیون دریافت كرده و نیمی از این مبلغ (۲۰ میلیون) دستمزد شخصی ایشان بوده است. در صورتی كه طبق اسناد ضمیمه‌شده، كل هزینه‌های یك قسمت از برنامه حالا خورشید 5/22 میلیون بوده است.
۱۳۳ قسمت به صورت مستقل و ۸۴ قسمت با مشاركت حامی مالی تولید شده و حامی مالی هم موظف به پرداخت مطابق سند برآورد مصوب شبكه است. این یعنی آنچه درباره دریافتی رشیدپور فرمودید تقریباً با هزینه تولید یك قسمت از این برنامه برابری می‌كند.»