همنشینی با وودی آلن در شیراز

همنشینی با وودی آلن در شیراز


نویسنده‌ها و به‌خصوص آنها که داستان می‌نویسند، این روزها باید ایده‌‌های داستانی‌شان را از اتاق خلوت خود پیدا کنند. امین فقیری هم یکی از همین آدم‌هاست که حالا در قرنطینه خانگی‌اش در شیراز کار دیگری را دست گرفته و خودش در این باره می‌گوید در این روزها خود را مشغول جمع‌آوری مجموعه طنزی از نویسنده‌های جهان کرده‌ تا کمی این اوضاع را فراموش کند.
او که با ایسنا، درباره حال و هوای این روزهای خود در قرنطینه خانگی حرف زده، از این گفته که پیش از این هم به خاطر پا درد زیاد از خانه بیرون نمی‌رفته، اما چون حالا در خانه‌ماندنش اجباری شده، ماجرا برایش مثل حرف زور شده و انگار در زندان است: «در این روزها به دلیل فکر و ذکری که به خاطر آینده نامعلوم داریم، من برای خودم کاری نکرده‌ام. اما دارم مجموعه طنزی از نویسنده‌های بزرگ جهان جمع می‌کنم و خودم هم برای آن مقدمه کوچکی می‌نویسم. در واقع خودم را به کارهای طنز مشغول کرده‌ام تا کمی این ‌اوضاع را فراموش کنم. از کسانی مانند وودی آلن، اُ.هنری، جمیز تربر و دیوید سداریس داستانی انتخاب کرده‌ام».
او درباره تلخی‌های سال گذشته گفته: «این وقایع روی آدم‌های حساس تأثیر بیشتری می‌گذارد. نویسنده‌ها و شاعران هم آدهای حساسی هستند و دیر نیست که مطالب زیادی درباره سال ۹۸ بیرون بیاید. خواه‌ناخواه وقایع این سال و رنج‌های مردم در کار نویسندگان نمود پیدا می‌کند».