نسخه Pdf

نینجا سایبورگ!

نینجا بودن در دنیای آینده چگونه خواهد بود؟

نینجا سایبورگ!

بعضی بازی‌ها خوب می‌دانند چه چیزهایی را با هم تركیب كنند تا نتیجه یك تجربه باحال و سرگرم‌كننده باشد. در این ماه‌ها كه دنیا برای بازی Cyberpunk 2077 له‌له می‌زند، Ghostrunner مثل یك گرم كردن حرفه‌ای می‌ماند. دنیای سایرپانك بازی و شهر دیستوپیایی آن در كنار شخصیت اصلی كه یك نینجای سایبورگ است همگی جذابیت اولیه برای قلاب كردن مخاطبی چون من را دارند. گوست رانر را به نوعی می‌توان تركیب Hotline Miami و Mirror’s Edge در نظر گرفت كه در دنیایی تكنولوژیك جریان دارد. اجازه دهید همین ابتدای امر تكلیف‌‌تان را با گوست رانر مشخص كنم. بازی یك اكشن اول شخص بسیار سریع است. از نظر سرعت و ریتم شاید بتوان آن را مشابه DOOM در نظر گرفت. با این‌كه بازی برای كنسول‌ها نیز وجود دارد اما ماوس و كیبورد بهترین گزینه است. به همین دلیل اگر فكر می‌كنید حوصله سرعت زیاد را ندارید، این بازی برای شما نخواهد بود، اما اگر خودتان را با سبك و سیاق بازی‌ها وفق می‌دهید، از آن حسابی لذت خواهید برد.

مجید رحمانی / طراح مرحله بازی

 آموختن از شكست
گوست رانر داستان خاصی ندارد كه بخواهید پیگیر آن باشید و صرفا به اندازه‌ای است كه نیازهای گیم‌پلی را پوشش دهد اما با گشتن در محیط می‌توانید جمع‌كردنی‌هایی پیدا كنید كه اطلاعاتی درخصوص پیش‌زمینه دنیای بازی و داستان آن به شما خواهد داد. شاید این تنها دلیل برای گشتن مراحل باشد چراكه به‌جز این تنها كار شما رسیدن از یك نقطه به نقطه دیگر و كشتن دشمنان در مسیر حركت است.
شما در نقش یك سایبورگ نینجا هستید و وفادارترین دوست‌تان شمشیر كاتانایی است كه به‌همراه دارید، اما به عنوان یك سایبورگ توانایی‌هایی هم دارید كه بعضی از آنها در خدمت بخش پلتفرمینگ و پاركور مانند بازی هستند و بخش دیگر در مبارزات به دردتان خواهند خورد. 
از آنجا كه ریتم و ضرباهنگ بازی به‌شدت بالاست و با یك موسیقی سایبرپانك استثنایی و جذاب هم همراهی می‌شود، قهرمان بازی كه شما باشید تنها با دریافت یك ضربه از سوی دشمنان كشته خواهد شد و بلافاصله بازی را از آخرین چك پوینت كه فاصله زیادی از محل مرگ ندارد، شروع خواهید كرد.
در واقع شما این كار را آن‌قدر ادامه می‌دهید تا موقعیت تمام دشمنان را یاد بگیرید، بر الگوی رفتارشان مسلط شده و البته متوجه شوید كه از چه قابلیتی در كجا و چگونه استفاده كنید. به‌این ترتیب با رسیدن به نقطه پایان مرحله بسته به زمانی كه كسب كرده‌اید و تعداد دشمنانی كه كشته‌اید و چند عامل دیگر، امتیازی به شما داده می‌شود و به مرحله بعد می‌روید. با این حال متاسفانه ویژگی‌هایی مثل چالش زمانی یا هر چیزی كه به شما انگیزه تكرار مجدد مرحله و بالا بردن ركورد را بدهد، وجود ندارد و می‌توان گفت بازی از ارزش تكرار بالایی برخوردار نیست.
 مدام در حركت
اما گیم‌پلی بازی بسیار سریع، روان و جذابی است. شما باید سرعت عمل بالایی داشته باشید و بتوانید دشمنان را در محیط تشخیص دهید و به سمت آنها حركت كنید و از پای درشان بیاورید قبل از این‌كه شلیك یا ضربه آنها به شما برخورد كند. 
دویدن، جست زدن، سر خوردن و كندكردن زمان در كنار دویدن روی دیوارها اصلی‌ترین مكانیك‌های بازی به‌شمار می‌روند، ولی به مرور قابلیت‌ها و توانایی‌های جدیدی نیز به دست می‌آورید كه از آن جمله می‌توان به امكان كشتن همزمان چند دشمن 
اشاره كرد.
سیستم ارتقای شخصیت و كسب توانایی‌های جدید بسیار خلاقانه است و شبیه بازی Tetris طراحی شده؛ به گونه‌ای كه شما برای كسب یك قدرت باید بتوانید آجرك‌ها را در جای درست قرار دهید. 
به همین منوال اشتباه در قرار دادن آجرك ممكن است راه ارتقای یك توانایی دیگر را به كلی مسدود كند. در نتیجه شما نمی‌توانید در تمام زمینه‌ها بهترین باشید و باید آنچه را كه به سبك بازی‌تان نزدیك‌تر است انتخاب كنید.
در كل Ghostrunner یك بازی سریع، پر هیجان و نه‌چندان طولانی است كه از قرار گرفتن در نقش یك نینجا سایبورگ خفن به شما حس قدرت می‌دهد و لحظاتی كه سرگرم آن می‌شوید، گذر زمان سخت درك خواهد شد. آن را بازی كنید!