استیضاح ترامپ به زودی صورت می‌گیرد

استیضاح ترامپ به زودی صورت می‌گیرد


رئیس مجلس‌نمایندگان آمریکا اعلام کرد، دموکرات‌ها برنامه ادامه محاکمه دونالد ترامپ به جهت استیضاحش از بابت تحریک به اغتشاشات اخیر در کنگره این کشور را دارند.
به گزارش الجزیره، نانسی پلوسی، رئیس مجلس‌نمایندگان آمریکا عنوان کرد، ادامه‌یافتن فرآیند محاکمه برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق در مجلس سنا به درخواست جو بایدن، رئیس‌جمهوری فعلی این کشور برای اتحاد آسیب نخواهدزد.
پلوسی به خبرنگاران در کنگره گفت: حقیقت این است که رئیس‌جمهوری سابق آمریکا مردم را به شورش تحریک کرده‌است.او عنوان کرد: من فکر نمی‌کنم گفتن این که بیایید آن را فراموش کنیم و ادامه دهیم چندان اتحادساز باشد. شما به این شکل اتحاد ایجاد نمی‌کنید.
ششم ژانویه هزاران حامی دونالد ترامپ در واشنگتن تجمع کردند تا به سخنرانی وی گوش دهند و بعد از آن به سمت کنگره آمریکا که مشغول برگزاری نشست رای‌گیری برای تایید پیروزی بایدن در انتخابات بود، راهپیمایی کردند.بسیاری از قانونگذاران از نقش ترامپ در این اتفاق خشمگین شدند و در ۱۳ژانویه مجلس نمایندگان با ۲۳۲رای موافق به ۱۹۷رای مخالف به استیضاح دونالد ترامپ از بابت تحریک به شورش رای داد.
پلوسی گفت: او(ترامپ) سربازان را گرد هم آورد و از آنها خواست به سختی بجنگند. او آنها را در مسیر رفتن به سمت کنگره قرار داد و خواستار بی‌قانونی شد. او مسیر رفتن به سمت کنگره را نشان داد و بی‌قانونی اتفاق افتاد.
برخی جمهوریخواهان سنا هشدار داده‌اند اجرای محاکمه برای استیضاح دونالد ترامپ اکنون که او ریاست جمهوری را ترک کرده، برای بایدن زیانبار و اختلاف برانگیز خواهدبود.آنها هشدار می‌دهند این کار به قابلیت بایدن برای جلب حمایت جمهوریخواهان که به آن برای پیشبرد دستور کار قانونگذاری خود و کسب تایید برای نامزدهایش برای کابینه نیاز دارد، آسیب می‌زند.