ما شرط می‌گذاریم

فرمانده کل قوا با تبیین سیاست قطعی ایران بازگشت به تعهدات برجامی را مشروط به لغو عملی تحریم ها دانستند

ما شرط می‌گذاریم

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، فرمانده معظم كل قوا صبح دیروز در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش، بیعت تاریخی همافران با امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن ۵۷ را یكی از شگفتی‌سازی‌های مهم، از عوامل اصلی پیروزی انقلاب و همچنین نشان‌دهنده خطای محاسباتی آمریكایی‌ها برشمردند و گفتند: لازمه استمرار حركت پرشتاب انقلاب، حضور مردم در صحنه، كار و تلاش بی‌وقفه، اتحاد كلمه به‌خصوص میان مسؤولان، اعتماد به وعده الهی و افزایش مؤلفه‌های قدرت ملی در عمل است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، رهبر انقلاب اسلامی همچنین قضایای فضاحت‌بار اخیر آمریكا و سقوط ترامپ را افول آبرو، قدرت و انتظام اجتماعی و سیاسی آمریكا خواندند و با اشاره به اظهارنظر مقام‌های اروپایی و آمریكایی درباره برجام و تحریم‌ها، تأكید كردند: آمریكایی‌ها و اروپایی‌ها حق هیچ‌گونه شرط‌گذاری ندارند، زیرا تعهدات برجامی خود را نقض كردند و آن طرفی كه باید شرط بگذارد، جمهوری اسلامی است، زیرا به تعهدات خود پایبند بود. بنابراین ایران هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت كه آمریكا همه تحریم‌ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی كاغذ، لغو كند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی‌آزمایی ایران قرار گیرد. این، سیاست قطعی و غیرقابل برگشت جمهوری اسلامی و مورد اتفاق همه مسؤولان است و هیچ‌كس از آن عدول نخواهد كرد.

خطاهای محاسباتی آمریکا
فرمانده كل قوا در این دیدار حادثه ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ را از ایام‌ا... خواندند و افزودند: جدا شدن بخش مهمی از ارتش و پیوستن آنها به امام و مردم، شبیه معجزه بود. زیرا تكیه اصلی رژیم طاغوت به ارتش و ساواك بود و در نهایت از آنجایی ضربه خوردند كه هیچ‌گاه تصور نمی‌كردند.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای به خطای محاسباتی عجیب دولت دموكرات آمریكا در آن زمان، برای ارزیابی شرایط كشور و مردم نیز اشاره كردند و گفتند: آمریكایی‌ها به ارتش شاهنشاهی بسیار امیدوار بودند و براساس اخبار قطعی، كودتایی را طراحی كرده بودند تا با دستگیری سران و پیشروان انقلاب و با استفاده از خشونت گسترده علیه مردم، مانع سقوط رژیم شوند. اما یكی از عواملی كه نقشه شیطانی آنها را باطل كرد، حركت نیروی هوایی در نوزدهم بهمن بود.
ایشان با تأكید بر این‌كه خطای محاسباتی آمریكا در قبال ایران ادامه دارد و همچنان درك و شناخت صحیحی از ملت ایران ندارند، افزودند: یك نمونه از این خطای محاسباتی در فتنه ۸۸ بود كه رئیس‌جمهوری دموكرات آمریكا به خیال آن‌كه كار را تمام خواهد كرد، رسما از فتنه حمایت كرد.
رهبر انقلاب اسلامی تحریم‌های بی‌سابقه با هدف ازپا درآوردن ایران را نمونه دیگری از خطاهای محاسباتی آمریكا برشمردند و گفتند: یكی از همان احمق‌های درجه یك، دو سال پیش گفته بود كه عید ژانویه ۲۰۱۹ را در تهران جشن می‌گیریم. حالا آن شخص خودش به زباله‌دان تاریخ رفته و رئیس او هم با لگد و با افتضاح از كاخ سفید اخراج شده است، اما جمهوری اسلامی ایران به لطف خداوند سربلند ایستاده است.



عوامل مؤثر در موفق بودن حركت انقلاب
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با تأكید بر این‌كه در قبال دشمن و معیوب بودن دستگاه محاسباتی آن، نباید ساده‌انگاری كرد، خاطر نشان كردند: عوامل دیگری نیز در موفق بودن حركت انقلاب اسلامی مؤثر بوده‌اند كه عبارتند از كار و تلاش، حضور مردم در صحنه و ایمان آنان به لزوم این حضور، اعتماد به وعده الهی و طراحی‌های متقابل.
رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: با نشستن و تماشا كردن هیچ‌كاری پیش نمی‌رود. مسؤولان با حضور در میدان كار و عمل و با اعتماد به خدا، دائما مؤلفه‌های قدرت ملی را افزایش دهند و در عمل تولید قدرت كنند.
ایشان یكی از مظاهر تولید قدرت را تقویت نیروهای مسلح به تناسب اقتضائات منطقه‌ای و بین‌المللی برشمردند و با تجلیل از رزمایش‌های اخیر افزودند: انجام چنین رزمایش‌های بزرگ و اعجاب‌برانگیز، آن هم در شرایط تحریم، در واقع تأمین امنیت ملی به‌دست فرزندان كشور در نیروهای مسلح كشور و بسیار افتخارآمیز است.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای لازمه تولید قدرت در نیروهای مسلح را علاوه بر تقویت تجهیزات، حفظ و ارتقای روحیه، ایمان و قدرت معنوی نیروها دانستند و گفتند: خطای بزرگ برخی كشورهای منطقه این است كه امنیت ملی خود را از بیگانگان طلب می‌كنند و با وجود میلیاردها دلار هزینه، تحقیر شدن و توهین شنیدن، در نهایت در بزنگاه‌ها امنیت آنها تأمین نمی‌شود؛ همان‌گونه كه در قضایای چند سال قبل مصر و تونس یا در سرنوشت محمدرضا پهلوی دیدیم.



لزوم مراقبت از بروز خطا و اشتباه در داخل
ایشان در ادامه لزوم مراقبت از بروز خطا و اشتباه در داخل را نیز گوشزد كردند و افزودند: یكی از اشتباه‌های بزرگ این است كه مرعوب قدرت دشمن شویم یا در امور سیاسی و اقتصادی به دشمن امید ببندیم.
رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر این‌كه بنا بر مبالغه درخصوص نیرو و توان داخلی نیست، خاطرنشان كردند: اما واقعیت‌های درون را ببینیم و آن را ارتقا دهیم و بدانیم كه اگر با هر توانی مرعوب دشمن شویم، از كار خواهیم افتاد.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، افرادی كه درخصوص توانایی‌های آمریكا و برخی قدرت‌ها ارزیابی‌های غیرواقعی دارند را به قضایای اخیر آمریكا ارجاع دادند و افزودند: حوادث فضاحت‌بار اخیر آمریكا، مسائل كوچكی نیستند و نباید در چارچوب افول یك رئیس‌جمهوری ناباب ارزیابی شوند، بلكه این قضایا افول آبرو، قدرت و انتظام اجتماعی آمریكا است.
ایشان با استناد به اظهارات صاحب‌نظران برجسته سیاسی آمریكا گفتند: خود آنها می‌گویند نظام اجتماعی آمریكا از درون پوسیده است و برخی سخن از دوران پسا آمریكا به میان آورده‌اند.رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اگر شبیه قضایای آمریكا در هرنقطه دیگر از دنیا به‌خصوص در كشورهایی كه آمریكا با آنها مشكل دارد، رخ داده بود، آن را رها نمی‌كردند. اما امپراطوری خبری در دست آنها است و تلاش دارند تا ماجرا را تمام‌شده نشان دهند، درحالی‌كه قضیه تمام نشده و دنباله‌دار است.
ایشان علت دستپاچگی و سراسیمه بودن رژیم‌های وابسته به آمریكا در منطقه، به‌خصوص رژیم صهیونیستی و یاوه‌گویی‌های اخیر آنها را ترس و اضطراب از واقعیت افول آمریكا در محیط بین‌المللی و محیط داخلی دانستند.



آمریكا و 3 كشور اروپایی حق تعیین شرط و شروط ندارند
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان‌شان با اشاره به اظهارات مقام‌های آمریكایی و اروپایی در قضیه تحریم‌ها، گفتند: اولا در جمهوری اسلامی هیچ‌كس گوشش بدهكار مهمل‌گویی‌های افراد بدون استحقاق در آمریكا و اروپا نیست.
ایشان افزودند: ثانیا براساس منطق و استدلال، آمریكا و سه كشور اروپایی كه تعهدات برجامی خود را زیر پا گذاشته‌اند، حق تعیین شرط و شروط برای برجام ندارند.
رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: آنها صرفا در یك برهه بسیار كوتاه در اول كار، بعضی از تحریم‌ها را موقتا تعطیل كردند اما بعدا تحریم‌ها را برگرداندند و حتی افزایش هم دادند، بنابراین حق گذاشتن شرط و شروط ندارند.
رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: طرفی كه حق دارد برای ادامه كار برجام شرط بگذارد، جمهوری اسلامی ایران است، چراكه از اول به همه تعهدات برجامی خود عمل كرد، ولی آنها تعهدات خود را نقض كردند.
ایشان سیاست قطعی، غیرقابل بازگشت و عدول‌ناپذیر جمهوری اسلامی درخصوص برجام را كه مورد اتفاق همه مسؤولان كشور است، به این شكل بیان كردند: اگر می‌خواهند ایران به تعهدات برجامی خود برگردد، باید آمریكا تحریم‌ها را در عمل و نه با زبان یا روی كاغذ، كلا لغو كند، آنگاه پس از راستی‌آزمایی صحت لغو تحریم‌ها، جمهوری اسلامی به تعهدات برجامی خود باز خواهد گشت.


ضرورت اتحاد كلمه و هم‌صدایی مسوولان
رهبر انقلاب اسلامی مسوولان و دست اندركاران امور كشور را به اتحاد كلمه و همصدایی توصیه موكد كردند و گفتند: اتحاد كلمه مردم و همچنین مسؤولان عامل اصلی عبور از بسیاری از مشكلات در ۴۲ سال گذشته بوده و این هماهنگی و هم‌صدایی باید ادامه یابد.
فرمانده كل قوا، نیروهای مسلح را به ادامه تولید قدرت توصیه و در پایان تأكید كردند: به لطف خداوند و دعای حضرت ولی‌عصر(عج) فردای ملت و كشور ایران، قطعا به مراتب بهتر و بالاتر از امروز خواهد بود.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان گزارشی از برنامه‌های این نیرو در سال گذشته گفت: نیروی هوایی با سابقه حضور اثرگذار خود در انقلاب و حفظ دستاوردهای آن، امروز با دستی پر از رویش‌های برخاسته از تفكر مقاومت و آموزه‌های مكتب شهید سلیمانی، با انگیزه‌تر از پیش در مسیر ارتقای قدرت هوایی كشور گام برداشته است.