یک کتاب پر شعار

کتاب جامعه‌شناسی شعارهای انقلاب اسلامی ایران، فرهنگ سیاسی انقلاب را در بر می‌گیرد

یک کتاب پر شعار



انقلاب اجتماعی یکی از مهم‌ترین پدیده‌های اجتماعی و تاریخی است که جامعه‌شناسان، دانشمندان علم سیاست و تاریخ و سایر علوم آن را بررسی می‌کنند.
با این همه، هرچند که از زمان افلاطون تاکنون بحث انقلاب اجتماعی به‌نحوی مطرح بوده است ولی هنوز ابعاد ناشناخته آن زیاد است و مطالعات و تحقیقات بیشتری می‌طلبد تا توصیف کاملتری از آن ارائه شود. یکی از ابعاد مهم این پدیده، حرکت جمعی و بسیج فراگیر هزاران و گاهی میلیون‌ها نفر از مردم یک جامعه است.
 در این حرکت بزرگ توده‌ای، شعارها نقش مهمی دارند که ضرورت دارد به دقت جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل شوند و به عنوان یکی از اسناد و میراث فرهنگی و سیاسی مهم انقلاب در اختیار پژوهندگان فعلی و نسل‌های آینده قرار گیرند.
کتاب جامعه‌شناسی شعارهای انقلاب اسلامی ایران که نتیجه یک تحقیق جامعه‌شناختی درباره شعارهای انقلاب اسلامی ایران است، جمع‌آوری، حفظ و تجزیه و تحلیل مقدماتی شعارهای انقلاب اسلامی را ارائه می‌کند، به این امید که راه جدیدی را در مطالعات انقلاب اسلامی ایران بگشاید و منبع مفیدی برای مطالعه بیشتر انقلاب اسلامی شود. این اثر را محمد حسین پناهی نوشته و در انتشارات علم منتشر شده است.