راه روشن رونمایی شد

بیانیه گام دوم انقلاب دستمایه تولید یک اثر سمفونیک شد

راه روشن رونمایی شد




سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران، دیروز از یک پوئم سمفونی رونمایی کرد به‌نام راه روشن که به موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اختصاص دارد. پوئم سمفونی‌ها، قطعاتی است که بر اساس یک شعر، مفهوم یا حتی منظره یا تصویر ساخته می‌شوند و حالا بعد از پوئم سمفونی سرباز با الهام از شخصیت شهید سردار سلیمانی، پوئم سمفونی راه روشن درباره بیانیه گام دوم انقلاب باهمت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ساخته‌شده است.
مراسم رونمایی از پوئم‌سمفونی «راه روشن» که بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و همزمان با دهه فجر ساخته شده است، دیروزدر ستاد سازمان فرهنگی هنری برگزار شد. علیرضا زند وکیلی، معاون هنری سازمان فرهنگی -هنری، امیرحسین سمیعی مدیر امور موسیقی و سرود این سازمان و حسین پارسافر، آهنگساز اثر در این نشست حضور داشتند.
علیرضا زند وکیلی، معاون هنری سازمان فرهنگی -هنری درباره این پوئم سمفونی توضیح داد: بیانیه گام دوم، ترسیم یک مسیر روشن و شفاف برای آینده انقلاب اسلامی است که تکلیف سال‌های پس از ۴۰سال نخست را مشخص می‌کند. امیدوارم روزبه‌روز بیشتر به اصل ماجرا و نه‌فقط اسم ماجرا بپردازیم و فعالیت‌های فرهنگی و هنری را عمیق‌تر، کاربردی‌تر و مردمی‌تر پی بگیریم. در تولید این کار از نزدیک شاهد تلاش شبانه‌روزی همکارانم بودم و تلاش عوامل از آهنگساز گرفته تا خواننده و شاعر، امروز به ثمر نشسته است.
امیرحسین سمیعی، مدیر امور موسیقی  و سرود سازمان فرهنگی هنری، راه روشن را دومین اثر از سه‌گانه پوئم‌سمفونی‌های سازمان فرهنگی هنری معرفی کرد و توضیح داد: آهنگسازی این اثر را آقای پارسافر به‌عهده داشتند که جوان هستند و کارنامه درخشانی در عرصه موسیقی ارکسترال دارند. میلاد عرفان‌پور، شاعر اثر نیز جوان است و به‌خوبی به همه ابعاد انقلاب اسلامی پرداخته است و در این شعر به افق آینده می‌نگرد. همچنین بهرام پاییز، خواننده یکی از قطعات، یادآور صداهای جدی این نوع موسیقی است.
حسین پارسافر، آهنگساز پوئم‌سمفونی راه روشن به بیان توضیحاتی درباره این اثر پرداخت و گفت: این کار در هفت موومان تولیدشده که دو قطعه از آن باکلام و با اشعار میلاد عرفان‌پور ساخته‌شده است. یکی از این قطعات با صدای بهرام پاییز و دیگری با گروه کُر ضبط‌شده و پنج قطعه هم بی‌کلام است. گام قطعات در پنج موومان «سُل مینور» و در دو موومان «رِ مینور» است. در بعضی بخش‌ها دستگاه نوا و آواز بیات اصفهان هم برای شنونده تداعی می‌شود. این کار با ۹نوازنده ارکستر سمفونیک ساخته‌شده که همگی از نوازندگان باتجربه بوده‌اند و با ۶خواننده گروه کُر نیز همکاری داشته‌ایم.
پوئم‌سمفونی راه روشن، هفت موومان دارد و از امروز در همه سایت‌های معتبر فروش موسیقی عرضه می‌شود.
 این پوئم سمفونی دومین اثری است که سازمان فرهنگی شهرداری تهران منتشر می‌کند و این  اثر سومی هم در آینده رونمایی خواهد شد.