در تیم ما احترام متقابل یک اصل است

کوهستان خسروی، کاپیتان تیم شهرداری بم:

در تیم ما احترام متقابل یک اصل است

 کوهستان خسروی، مدافع میانی و ٣۴ ساله کردستانی که به‌عنوان یکی از با‌تجربه‌ها، بازوبند کاپیتانی شهرداری بم را نیز بر بازو دارد، همدلی و احترام متقابل را رمز موفقیت این تیم می‌داند. او که از ده سال پیش تاکنون بدون وقفه در افتخارات دختران بم در فوتبال شریک بوده از ابتدای تشکیل تیم‌ملی بانوان در ترکیب ملی‌پوشان قرار داشته است. خسروی یک بار در سال ٩۵ چهار گوشه زمین را بوسید اما عاقبت اجازه خداحافظی به او داده نشد، منصرفش کردند و حالا او در گفت‌وگوی کوتاهی از علاقه‌اش به فوتبال از کودکی تا امروز می‌گوید.
 چطور به فوتبال علاقه‌مند شدی و از کی به طور حرفه‌ای کار خود را شروع کردی؟
‌بر خلاف بسیاری از دخترها از دوران کودکی، فوتبال را به خاله‌بازی ترجیح می‌دادم و از هر فرصتی برای این بازی استفاده می‌کردم. خانواده‌ام به‌تدریج این موضوع را پذیرفتند و مشوقم شدند. من در شهر خودمان، سقز، فوتسال را شروع کردم. سال ٨۴ عضو ثابت تیم پیکان‌ تهران شدم و همان سال خانم امیرشقاقی بازی‌ام را دید و گفت: تو برای بازی روی چمن مناسبی! با برگزاری اردوی تیم‌ملی فوتبال زنان برای تمرین دعوت شدم و به نظرم زندگی حرفه‌ای من، از همان‌جا آغاز شد.
  از سقز تا بم، راه درازی‌ست.
بله و من تا حدی، دیگر بومی شده‌ام. ده سال زمان کمی نیست. من از حمایت باشگاه، قراردادم، شخصیت مربی و برخورد خوبی که با بازیکنان دارد، فضای تیم و حتی مهربانی مردم شهر راضی بوده‌ام. همه اینها مرا در بم نگه‌ داشته است.
 یکی از اولین بانوانی هستی که از قراردادت اعلام رضایت می‌کنی.
یک فاصله‌ همیشگی بین قرارداد زنان و مردان وجود داشته است اما بله، از شهرداری بم راضی هستم. به نظرم توجه به فوتبال بانوان هم از همین تیم آغاز شده است. مسؤولان باشگاه و شهر، بانوان را ناديده نمی‌گیرند.
 به‌عنوان کاپیتانی که در هفت دوره قهرمانی سهیم بوده‌ای، رمز این موفقیت را چه می‌دانی؟
در تیم ما احترام متقابل یک اصل است. پیش از هر بازی و ورود به زمین، سه آیه قرآنی می‌خوانیم، یا‌ا... می‌گوییم و کار را آغاز می‌کنیم. همدلی خوبی بین بازیکنان وجود دارد. ان‌شاا... امسال هم با همین ویژگی‌ها و تلاش جمعی بتوانیم از عنوان قهرمانی دفاع کنیم.
 ماجرای خداحافظی‌ و بازگشت‌‌ات به فوتبال چه بود؟
‌سال ٩۵ تصمیم گرفتم فوتبال را کنار بگذارم اما در یک جلسه که با حضور خانم‌ها صوفی‌زاده، آزمون و خسروی برگزار شد، با توجه به در پیش بودن جام ملت‌های آسیا و بازی‌های ملی به من اجازه خداحافظی ندادند و گفتند هنوز برای تو زود است.