آثار برتر جهان آماده پخش در نوروز هستند

آثار برتر جهان آماده پخش در نوروز هستند


معاون سیما در جمع صداپیشگان پیشکسوت، با تاکید بر پشتوانه غنی سیما در حوزه دوبله تصریح کرد: با وجود دشواری‌های کار در شرایط کرونا اما به همت هنرمندان این عرصه، شاهد رشد کمی در دوبله آثار بودیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، دکتر حمید شاه‌آبادی معاون‌سیما در بازدید از واحد دوبلاژ سیما با قدردانی از زحمات فعالان این واحد گفت: طی یک سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مشاغل آسیب دیدند و بی‌شک یکی از مشاغلی که به طور جدی تحت‌الشعاع کرونا قرار گرفت و با مشکلات متعددی مواجه شد، هنر دوبلاژ بود.
دکتر شاه‌آبادی خاطرنشان کرد: این نوید را به مردم می‌دهیم که در نوروز 1400 بیش از 144فیلم‌سینمایی را از شبکه‌های ملی به تماشا خواهندنشست و تلاش کردیم فیلم‌های جدید و آثار روز دنیا که با مضامین و مفاهیم خانوادگی، اخلاقی و اجتماعی ما در تناسب و هماهنگ باشد، تهیه و آماده‌سازی شود.
وی افزود: امسال ۳۱سریال از تولیدات سیما به آنتن رسید. همچنین علاوه بر آثار سینمای داخل از آثار تامینی (خارجی) هم برای غنی و پرباربودن آنتن در شرایط کرونایی و قرنطینه‌خانگی بهره بردیم.
شاه‌آبادی ادامه داد: تعدادی سریال‌خارجی نیز در واحد دوبلاژ و به همت صداپیشگان برای ایام پیش رو آماده پخش شده‌است.
وی خاطرنشان کرد: آثار پویانمایی خوبی از جدیدترین تولیدات روز دنیا و همچنین حدود ۳۵۰ساعت مستند ویژه و جذاب برای ایام نوروز انتخاب شده‌است که در عیدنوروز روی آنتن می‌رود.
معاون‌سیما ادامه داد: 16اثر از آثار آماده‌سازی شده نوروز با صدای دارا کیفیت استریو (سه‌بعدی) پخش خواهدشد.
معاون‌سیما در پایان این بازدید در جمع تعدادی از پیشکسوتان دوبلاژ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم چنگیزجلیلوند از تلاش اعضای بزرگ خانواده دوبلاژ سیما و گویندگان متعهد و پرتلاش در شرایط کرونایی قدردانی کرد و پای صحبت و نظرهایشان نشست.