سواحل کیش  در اختیار مردم

سواحل کیش در اختیار مردم


مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش از اجرای طرح مدیریت و ساماندهی سواحل جزیره کیش با هدف حفظ زمین‌های ارزشمند این منطقه آزاد کشور به عنوان انفال خبر داد و گفت: با اجرای این طرح 388هزار مترمربع از سواحل ارزشمند این منطقه آزاد کشور از دسترس بخش خصوصی خارج شده و در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.
به گزارش جام‌جم، ابوالفضل طیبی با بیان این‌که اجرای این طرح با دشواری‌ها و مخالفت‌های بسیاری از سمت ذی‌نفعان بخش خصوصی همراه بود، افزود: امروزه در بسیاری از شهرها و کشورهای دنیا مانند دبی که همسایه جزیره کیش است و حتی برخی شهرهای ساحلی کشور خودمان، شاهد هستیم بخش عمده سواحل ارزشمند این شهر به دلیل ساخت‌وساز نزدیک به دریا در اختیار افراد و بخش خصوصی است و از دسترس مردم و گردشگران خارج شده است اما هدف‌گذاری ما آزادسازی نوار ساحلی کیش و اجرای طرح‌های تفریحی و گردشگری عمومی مانند پارک‌های ساحلی در این سواحل است تا برای همیشه هیچ‌کسی نتواند به ثروتی که متعلق به همه مردم ایران است دست‌درازی کند.
وی با اشاره به چالش‌هایی که در اجرای این طرح با آن مواجه شده، یادآور شد: درمجموع پروژه دشواری بود که با حمایت‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به نتیجه رسید و در حال حاضر عملیات تبدیل این فضاها به پارک‌های ساحلی در دست انجام است تا بزرگ‌ترین پارک ساحلی کشور در جزیره کیش ایجاد شود.
مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش گفت: تاکنون با احداث پارک طلوع در محور شرق به غرب و پارک‌های ساحلی مجاور مناطق کرانه و مارینا، حدود 18کیلومتر پارک ساحلی ایجاد شده و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است وسعت پارک ساحلی کیش به 30 کیلومتر برسد.
طیبی همچنین از کاشت بیش از 400 درخت نخل خرما و نارگیل در نوار ساحلی خبر داد و افزود: این آمار به هزار خواهد رسید و علاوه‌بر درختان نخل با ایجاد فضای سبز ساحلی، تاکنون 40هکتار به فضای سبز کیش افزوده شده است که این رقم نیز به 50 هکتار تا پایان سال افزایش می‌یابد.
به گفته وی، طرح تحول در توسعه شهری کیش همگام با رشد شاخص‌های گردشگری جهانی و ملی محور برنامه‌ریزی‌هایی است که به صورت مجموعه‌ای کامل از اقدامات در حوزه‌های امور شهری، زیربنایی، زیباسازی و عمرانی اجرای آن از اواخر بهار سال‌جاری آغاز شده و در همه این موضوعات پروژه‌های مختلفی درحال اجراست.