بازگشت آبی محبوب

فرهاد مجیدی یک بار دیگر سکاندار هدایت استقلال شد

بازگشت آبی محبوب

 بازگشت دوباره شماره‌7.حالا خیلی‌ها او را منجی استقلال می‌دانند. از همان روز سه‌شنبه که پایان همکاری با فکری اعلام شد فضای مجازی پر شد از نام فرهاد مجیدی. او که همین چند ماه پیش رفته بود و دوباره برگشت. برگشت تا شاید کار ناتمامی که داشت را تمام کند. حضور سرمربی خارجی در ایران ممنوع است به همین دلیل خیلی از هواداران استقلال فقط یک گزینه را برای تیم‌شان شایسته می‌دانند؛مجیدی.
البته در بین گزینه هواداران نام‌هایی چون قلعه‌نویی و نکونام هم دیده می‌شد، حتی بعضی‌ها ته دلشان را خوش کرده بودند که ممکن است اگر در فضای مجازی بنویسند استراماچونی، او به ایران بازخواهد گشت اما...
حالا شماره 7 آمده و این بار از میانه راه.می‌داند کارش سخت است و می‌داند اگر این بار ناکام باشد شاید تا سال‌ها سال بعد دیگر کسی سراغی از او نگیرد. مثل خیلی از کاپیتان‌های آبی که آمدند، نتیجه نگرفتند، رفتند و حالا نه فقط در استقلال که در تیم‌های صاحب‌نام لیگ‌برتری هم خبری از آنها نیست.
مجیدی دست به ریسک بزرگی زده است. خیلی‌ها هم می‌گویند او دوباره به ندای قلبش گوش کرده و آمده تا برای استقلال کاری کند. خیلی‌ها هم نگران این هستند که:«نکند دوباره بین راه از تیم برود؟» اما غالب پیام‌هایی که در این یکی دو روز منتشر شده بود چه احساسی و چه منطقی، درباره مجیدی بود.
او حالا سکان آبی را یک بار دیگر در دست گرفته و همان سه‌شنبه شب با گذاشتن 4 قلب آبی در اینستاگرامش دل بسیاری از هوادارانش را برد. کاری که خوب آن را بلد است و می‌داند چه کار کند تا یک استادیوم برایش ایستاده کف بزنند. او این بار دو دستی فرمان را چسبیده و بدون شک اهداف زیادی را خواهد داشت. شاید قهرمانی در لیگ، جام حذفی و حضور پررنگ استقلال در لیگ قهرمانان و کسی چه می‌داند، شاید ستاره سوم با تیمی که پرافتخارترین تیم ایرانی در لیگ قهرمانان است. با این حال مجیدی و استقلال کار سختی دارند و روی کاغذ هر اتفاقی ممکن است بیفتد، مهم در زمین مسابقه است که البته فرهاد نشان داده که بازی در آن زمین را هم خوب یاد گرفته است.
 نخستین تقابل با تیم نکونام
استقلال که در پایان هفته شانزدهم لیگ‌برتر ۲۷‌امتیازی است و در رده سوم جدول قرار دارد، روز شنبه آینده به مصاف تیم رده چهارمی فولاد خوزستان می‌رود و مجیدی اولین مسابقه رسمی خود را با تیم جواد نکونام برگزار می‌کند. جواد نکونام، امیر قلعه‌نویی و ساکت الهامی سه گزینه دیگر برای هدایت استقلال بعد از استعفای فکری بودند که شرایط حضورشان در این تیم فراهم نشد.
 وقتی فرزاد را با ستار اشتباه گرفتند
در شرایطی که خیلی‌ها می‌دانند رابطه ستار همدانی و فرهاد مجیدی چندان با هم خوب نیست اما اشتباه بعضی از کانال‌ها در فضای مجازی باعث شد تا خیلی‌ها گمان کنند که قرار است ستار همدانی هم یکی از نفرات کادر فنی باشد. جالب اینجاست که آنها فرزاد مجیدی را با ستار همدانی اشتباه گرفته بودند. ستار همدانی پیشکسوت باشگاه استقلال هم اعلام کرد در شرایط کنونی علاقه‌ای به حضور در کادرفنی این تیم ندارد.
 پیروز قربانی دستیار مجیدی می‌شود
فرهاد مجیدی بعد از عقد قرارداد 2/5 ساله با باشگاه استقلال دستیاران خود را انتخاب کرد. سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال خواهان همکاری با پیروز قربانی، فراز کمالوند و بهزاد غلامپور (مربی دروازه‌بان‌ها) شده است. البته پیروز قربانی با تیم فوتبال سایپا قرارداد دارد و در صورتی که بتواند رضایتنامه خود را از باشگاه سایپا دریافت کند به کادر فنی تیم فوتبال استقلال اضافه خواهد شد. فراز کمالوند نیز قرار است به عنوان مدیر فنی در تیم فوتبال استقلال فعالیت و به این تیم کمک کند.
 نظری: ظرف روزهای آینده مدت و ریز قرارداد مجیدی را اعلام می‌کنیم
حجت نظری در خصوص عقد قرارداد فرهاد مجیدی با باشگاه استقلال گفت: قرار است ظرف یکی دو روز آینده مجیدی نکات مد‌نظر خود را با مدیریت باشگاه در میان بگذارد و با افراد مورد‌نظر به توافق برسد. اگر اجازه بدهید فعلا در مورد مدت و دستیاران چیزی نگویم. ما قول می‌دهیم ظرف روزهای آینده جزئیات را اعلام کنیم اما تا زمانی که همه جزئیات مشخص نشود چیزی نگوییم. می‌خواهم از آقای فکری و کادر فنی پیشین تشکر کنیم. در باشگاه به نتیجه رسیدیم ادامه همکاری با آنها امکان‌پذیر نیست و در نهایت این مربی از خانه خود جدا شد. از امروز فرهاد مجیدی با اکثریت رای هیات مدیره سرمربی تیم فوتبال استقلال است. البته در مورد مدت زمان قرارداد این مربی با باشگاه استقلال به زودی توضیح خواهیم داد.


مجیدی – استقلال؛ آنچه گذشت
استقلال که فصل نوزدهم را با استراماچونی شروع کرده بود و بعد ازسال‌ها به صدر جدول رسیده بود در نیمه راه مجیدی را سکاندار خود دید و در نهایت با دو نایب قهرمانی در لیگ برتر و جام‌حذفی به کار خود پایان داد.
مجیدی فصل گذشته جمعا 21 بار در لیگ‌برتر، لیگ قهرمانان آسیا و جام‌حذفی روی نیمکت آبی‌ها نشست و تنها در 8/42 درصد بازی‌ها به پیروزی رسید.
او 9 بازی را به عنوان سرمربی استقلال برد، در 8 بازی به تساوی رسید و 4 بار هم طعم شکست را چشید. تیم تحت هدایت او در آن مقطع 38 بار موفق شد دروازه حریفان باز کند و 22 بار نیز توپ از خط دروازه تیمش عبور کرد. نقطع ضعف استقلال فرهاد در فصل گذشته میانگین خوردن بیش از یک گل در هر بازی بود، هر چند زدن 38گل در آن مقطع با وجود مثلث دیاباته، قائدی و مطهری از نقاط قوت تیم او محسوب می‌شد.