وحشت در  خانه فرشته‌ها

آتش‌سوزی در شیرخوارگاه به خیر گذشت

وحشت در خانه فرشته‌ها

 حریق صبح دیروز شیرخوارگاه آمنه‌ که می‌رفت تبدیل به یک حادثه تراژیک و غمبار شود، با واکنش سریع مسؤولان شیرخوارگاه ختم به خیر شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، در حالی‌که به نظر می‌رسید صبح روز چهارشنبه 13 اسفندماه برای ساکنان کوچک شیرخوارگاه آمنه روز دل‌انگیزی باشد، مشاهده دود سیاه‌رنگی که از یکی از اتاق‌های شیرخوارگاه به آسمان برخاسته بود، ناگهان جو آرام آنجا را به‌هم ریخت. ساعت 8 و 35 دقیقه صبح بود. در یک آن، همه به تکاپو افتادند تا منبع و منشأ آتش‌سوزی را پیدا کنند. محل حریق، اتاق متعلق به
روابط‌عمومی بود.
جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی درباره این حادثه به جام‌جم گفت:«ساعت 8 و 38 دقیقه صبح 13 اسفندماه، وقوع آتش‌سوزی در یک مرکز نگهداری کودکان در خیابان ولیعصر، حوالی خیابان میرداماد به سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی تهران گزارش شد. پس از اعلام حادثه و در همان لحظات اولیه، سه ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند. محل حریق، یک اتاق کوچک 10 متری در یک ساختمان دو‌طبقه بود که در آن لوازم بهداشتی نگهداری می‌شد. حریق ایجاد شده جزئی بود که بیشتر حالت دودزدگی داشت و به محل نگهداری کودکان و بخش‌های دیگر سرایت نکرده بود. پرسنل شیرخوارگاه به محض وقوع حادثه و پیش از رسیدن نیروهای آتش‌نشانی، با استفاده از تجهیزات خاموش‌کننده، آتش را در چند دقیقه خاموش کردند.»
مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس‌کشور در مورد حادثه‌دیدگان احتمالی این حادثه اظهار کرد:« پس از گزارش حادثه، با توجه به موقعیت خاص این مکان، بلافاصله سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و بیمارستان‌های اطراف شیرخوارگاه نیز برای امدادرسانی سریع به حالت آماده‌باش درآمدند. خوشبختانه حریق ایجاد شده مختصر بود که اطفاء شد. دو نفر از پرسنل دچار مشکلات تنفسی شدند که توسط عوامل اورژانس به صورت سرپایی درمان شده و کودکان شیرخوارگاه نیز سالم هستند.»
علیرضا عمادی، مدیر بهزیستی شهرستان شمیرانات نیز ساعتی پس از وقوع آتش‌سوزی در‌خصوص علت احتمالی این حادثه‌ گفت:« قسمتی که دچار آتش‌سوزی شد، انبار روابط‌عمومی بود که در آنجا پارچه و پرچم و... نگهداری می‌شد. به محض وقوع این حادثه، پرسنل شیرخوارگاه به‌سرعت وارد عمل شده و با تجهیزاتی که در اختیار داشتند اقدام به اطفای حریق کردند و در دقایق ابتدایی دود حاصل از آتش‌سوزی هم کنترل شد. خوشبختانه آتش به بخش‌های دیگر و بخش نگهداری کودکان که البته در ساختمان دیگری از شیرخوارگاه قرار دارد، سرایت نکرد و همه بچه‌ها سالم هستند. با توجه به این‌که آتش‌سوزی در بخش اداری رخ داده بود، بنابراین نیازی به انتقال بچه‌ها به شیرخوارگاه جدید یا ساختمان جدید نیست. احتمالا علت این آتش‌سوزی ناشی از اتصال برق بوده و کارشناسان در حال بررسی موضوع هستند.»