تمرینات فیزیوتراپى عضلات‌تان را قوى می‌کند

تمرینات فیزیوتراپى عضلات‌تان را قوى می‌کند

دكتر پرهام پارسانژاد فیزیوتراپیست


  همه افراد در هر سنی به دلیل مشكلات سلامتی، بیماری یا صدمات مختلف ممكن است بخشی از توانایی‌شان برای حركت و انجام فعالیت‌های روزمره محدود شود. یك برنامه اختصاصی فیزیوتراپی
به این افراد كمك می‌كند تا به كارهای قبلی زندگی‌شان برگردند و آنها را به ایجاد تغییر در سبك زندگی و فعالیت‌هایشان تشویق می‌كند تا از بروز آسیب‌های بیشتر پیشگیری شود و سلامت عمومی آنها ارتقا یابد.  پزشكانی كه در ابتدا بیماران را ویزیت می‌كنند، به محض مشاهده علائمی از بیمار كه امكان درمان آن با روش‌های غیردارویی و غیرجراحی وجود دارد، بیماران  را به فیزیوتراپی ارجاع می‌دهند.
تمرینات فیزیوتراپی و درمان‌های دستی مانند متحرك‌سازی بافت نرم و مفاصل یا درمان‌هایی مانند ماورای صوت، نوارچسب‌های كشی یا تحریكات الكتریكی می‌توانند درد بیمار را كاهش داده و عملكرد عضلات و مفاصل را بازگردانند. چنین درمان‌هایی می‌توانند از عود مجدد درد هم جلوگیری كنند.
در صورت كاهش درد بیمار و بهبود او به دنبال یك آسیب عملا دیگر جراحی نیاز نخواهد بود و هزینه‌های درمان بیمار بسیار كمتر و مدت زمان استراحت و دوری از كار هم كوتاه‌تر می‌شود. بیمارانی كه به هر دلیل در ایستادن، راه‌رفتن و جابه‌جا شدن مشكل دارند یكی دیگر از گروه‌هایی هستند كه تمرین درمانی با كشش و تقویت عضلات می‌تواند به آنها كمك كند. فیزیوتراپیست‌ها می‌توانند با تجویز وسیله‌های كمكی مناسب مانند عصا، واكر  یا كمربند، زانوبند و... و آموزش استفاده از آنها به تحرك بیمار كمك كنند.