نوتِکس حامی آنلاین بیماران  در نبرد با سرطان

شرکت «شاهکار سیستم هوشمند» با ارائه سامانه آنلاین «نوتِکس»، خدمات مکمل درمان سرطان را برای بیماران ارائه می‎دهد

نوتِکس حامی آنلاین بیماران در نبرد با سرطان

بیماری و درد، غیر از هزینه‌های مالی و جنبه‎های جسمانی‎اش، اضطراب‎هایی به همراه دارد که گاهی تمام فکر بیمار را درگیر می‎کند. همین است که باعث می‎شود وقتی بیمار پزشکش را می‎بیند مملو از سوال است و تا پاسخ پرسش‎هایش را نگیرد دلش آرام نمی‌شود. نیاز روانی خاصی که در اثر به خطر افتادن سلامتی شخص به سراغش می‎آید گاهی شاید تا حدی پیش ‎رود که روحیه مقاومت و تحمل درد هم در او کاهش یابد. در چنین موقعیتی پزشک به تنهایی نمی‎تواند پاسخگوی تمام نیازها و مسائل بیمار باشد بلکه یک تیم پزشکی لازم است تا بتوانند از زوایای مختلف به او رسیدگی کرده و روحیه از دست رفته‎اش را بازیابی کنند. در این رابطه «شرکت شاهکار سیستم هوشمند» در حوزه سلامت همراه با ارائه محصولی با نام «نوتکس» (برگرفته از Nutrition Exercise) تلاش کرده است تا بیماران مبتلا به سرطان که معمولا با ترس‎ها و اضطراب‎های زیادی در طول درمانشان مواجه هستند را همراهی کند تا مسیر بهبودی آن‎ها در بستر آرامش، تغذیه مناسب، ورزش و استراحت کافی طی بشود. «دکتر شیوا قاسمی»، فیزیک‎پزشک رادیوتراپی، بنیان‌گذار و «دکتر بابک بوترابی» مدیر عامل شرکت درباره خدمات متفاوت و منحصر به فرد نوتکس برایمان می‎گویند.

دکتر شیوا قاسمی بنیان‌گذار شرکت در خصوص پیشینه راه‌اندازی این مجموعه می‎گوید: «با توجه به نیازهای بیماران مبتلا به سرطان و خانواده‎هایشان و بروز نوعی حس درماندگی و رهاشگی بین این افراد، ایده ارائه چنین خدماتی از سال 95 در ذهن ما شکل گرفت و در سال 97 شرکت شاهکار سیستم هوشمند را به ثبت رساندیم و سال 99 مجوز خلاق و نوآور را دریافت کردیم.»
خدمات نوتکس به بیماران
 مشاوره تغذیه
بیمار مبتلا به سرطان برای روند درمان و نوع تغذیه‌اش نگرانی‎های زیادی دارد. او نیاز دارد بداند مصرف چه ماده غذایی برایش در طول درمان مجاز است. کدام مواد غذایی را نباید زمان بروز عارضه‌های جانبی درمان  مصرف کند. آیا غذاها با داروهایی که مصرف می‏کند تداخل دارند یا نه؟ این موارد را باید متخصص تغذیه در حوزه سرطان پاسخ دهد و بیمار بتواند تحت نظارت او، برنامه غذایی سالم و روزانه‌ای داشته باشد تا روند درمان دقیق و کامل اجرا شود.
 ورزش و حرکات اصلاحی
ورزش از نیازهای اساسی زندگی ماست. ورزش‌ها و حرکات اصلاحی مناسب با شرایط هر بیمار در دوران درمان سرطان، می‌تواند باعث مدیریت عوارض و حفظ قوای جسمانی بیماران می‌شود.
 برای تحقق این موضوع، کارشناسان و مربی‎های ویژه‎ای با نوتکس همکاری دارند که با ارسال فیلم و عکس از خودشان با بیمار در ارتباط هستند تا به او کمک کنند حرکات اصلاحی یا برنامه ورزشی روزانه را به چه شکل انجام بدهند.
 روان‌شناسی آنلاین اختصاصی
عدم آگاهی و بی‌اطلاعی از فرآیندهای درمانی، سرطان را به هراس بزرگی برای افراد مبتلا و خانواده‎هایشان تبدیل می‎کند و شاید یکی از بزرگ‌ترین معضلات این افراد و همراهانشان احساس درماندگی و رهاشدگی است. نوتکس برای این موضوع جلسات روان‎شناسی را در نظر گرفته که با کمک آن، بیمار و اعضای خانواده‎اش می‎توانند آگاهانه اضطراب خود را کاهش داده و به بازیابی روحیه خود بپردازند.
دریافت مشاوره تخصصی
بیماران با عضویت در نوتکس می‎توانند با انکولوژیست، متخصص جراحی سرطان، تیم‌های پزشکی تسکینی، خدمات مشاوره ژنتیک و متخصصان حوزه پرتو درمانی و شیمی درمانی در ارتباط باشند و سوالات‎شان را بپرسند و مشاوره‎های دقیق دریافت کنند.
سایر خدمات نوتکس
یکی از خدمات مهم نوتکس، غربالگری برای کسانی است که در خانواده‎شان فرد مبتلا به سرطان داشته‎اند یا به هر دلیلی می‎خواهند مورد آزمایش قرار گیرند.
 با این روش بسیاری از افراد که بیماری‎شان تازه در حال شکل‎گیری است شناسایی می‎شوند و امکان کنترل و درمان سریع و اثرگذار برای‌شان فراهم خواهد بود.
چرا نوتکس منحصر به فرد است؟
دکتر بابک بوترابی، مدیر عامل شرکت شاهکار سیستم هوشمند می‎گوید: «در ایران مراکزی هستند که چند خدمت مکمل درمان سرطان را ارائه می‎دهند؛ مثلا مراکزی به بیماران مبتلا به سرطان، خدمات تغذیه یا بعضا خدمات روانشناسی ارائه می‌کنند اما ما سعی کردیم همه نیازهای بیمار را در نظر بگیریم و خدمات کامل‎تری را فراهم کنیم.
ویزیت آنلاین و غیرحضوری هم در حال حاضر رواج زیادی پیدا کرده است. اما الزاما همه این ویزیت‌ها خدمات مختلف شامل برنامه ورزشی و تغذیه و ... ندارد. همراه‌شدن با بیمار و پیگیری شرایط او به‌صورت مستمر حس و حال مثبتی به او می‎دهد و برای روحیه او بسیار تاثیرگذار است.
ما تلاش کردیم به این موارد بیشتر توجه کنیم تا نیازهای بیشتری را از او تامین کنیم. مردم در سراسر کشور می‎توانند از خدمات نوتکس استفاده کنند زیرا ارائه تمام خدمات ما به شکل آنلاین امکان‌پذیر است و محدودیتی برای ویزیت بیماران ساکن شهرهای مختلف نداریم و حتی بیماران ایرانی خارج از کشور هم از خدمات ما استفاده می‏کنند.»




چطور از نوتکس استفاده کنم؟

برای مشاوره و سفارش پکیج‌های آنلاین نوتکس می‎توانید پروفایل موجود در سایت این شرکت را تکمیل کنید. اطلاعاتی که در این فرم از افراد گرفته می‎شود شامل اطلاعات بسیار جامعی است و از قد و وزن و سن و جنسیت گرفته تا اطلاعات تخصصی درمان و داروهایی که فرد مصرف می‎کند و نوع تغذیه و عادات غذایی و فعالیت بدنی را شامل می‎شود. پس از ثبت‌نام از طریق سایت نوتکس، تمام عکس‎ها و مدارک پزشکی مانند ام‌آرآی و نتایج آزمایش‎ها برای تیم نوتکس ارسال می‌شود تا آنها بتوانند خدمات دقیق و اختصاصی متناسب با وضعیت بیمار را ارائه دهند. از طرفی خدمات و پکیج‌های نوتکس در بازه‎های زمانی مختلف ارائه می‎شود؛ مثلاً بازه‎های یک ماهه
و سه ماهه که هر کدام متناسب با نوع خدمات دریافتی، هزینه‎های گوناگونی دارند.