طارمی رونالدو!

حالا خیلی‌ها مهدی طارمی را شایسته دریافت جایزه پوشکاش می‌دانند

طارمی رونالدو!

  کلماتی چون «گل مهدی طارمی» حالا به مراتب بیشتر از «برد چلسی» شنیده می‌شود.  سه‌شنبه شب در ورزشگاه سانچس پیس‌خوان شهر سویای اسپانیا، در واپسین ثانیه‌های مسابقه، یک پرواز بلند و یک قیچی برگردان تاریخی، یکی از زیباترین لحظات تاریخی فوتبال را رقم زد. بازیکنی که با حرکتی آکروباتیک دروازه چلسی را فرو ریخت کسی نبود جز «مهدی طارمی » ما که در چند ماه گذشته برای ایران کم افتخار نیافریده است. به طور قطع تمام مردم ایران، حتی آنها که اهل فوتبال نبوده و نیستند، این گل زیبا و بی‌نقص را دیده و به مهدی طارمی افتخار کرده‌اند. نه تنها مردم در سرتاسر ایران بلکه مردم در سرتاسر جهان.
 اگر طارمی بیشتر در زمین بود
دیروز در تمام رسانه‌های معتبر دنیا بیش از این‌که صحبت درباره برد چلسی و صعود این تیم به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا باشد، بحث درباره طارمی بود؛ پسر ایرانی که با انتقال به پرتغال در عرض کمتر از دو سال، ره ده ساله را رفت. بعد از جدایی از پرسپولیس و انتقال به قطر، خیلی‌ها در فضای مجازی نسخه نابودی طارمی را پیچیده بودند ولی او با مشورت «کارلوس کی‌روش» به اروپا رفت و حالا بر قله فوتبال این قاره ایستاده؛ حداقل از نظر همه ایرانی‌ها.  طارمی در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی مقابل یوونتوس کارت قرمز گرفت و بنابراین بازی رفت با چلسی در یک چهارم نهایی را از دست داد. قبل از بازی برگشت او برای پورتو گل زد و نشان داد انگیزه دارد اما کونسیسائو تصمیم گرفت او را روی نیمکت بگذارد. بدون شک حالا این مربی از کرده خود پشیمان است چون از نظر اکثر رسانه‌های جهان اگر مهدی زودتر از دقیقه 63 به زمین می‌رفت می‌توانست اثرگذارتر باشد.
روزنامه گاردین انگلیس که به این مساله توجه داشت، نوشت: «پورتو ممکن است در حیرت باشد که اگر طارمی در طول این دو بازی رفت و برگشت بیشتر از 30 دقیقه بازی می‌کرد یا این‌که این لحظه جادویی زودتر به ثبت می‌رسید، چه اتفاقات مختلفی می‌توانست رخ دهد ».


مهدی طارمی: متاسفم
بلافاصله پس از حذف پورتو برای خبرنگاران جذاب بود که بشنوند مهدی طارمی چه می‌گوید؟ این بازیکن دقایقی پس از پایان مسابقه گفت: «بازی خوبی انجام داده و نشان دادیم تیم فوق‌العاده‌ای هستیم. متأسفم که گل من برای صعود به مرحله بعد کافی نبود اما این هم بخشی از فوتبال است. ببینیم در آینده چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد. هنوز در لیگ پرتغال شانس داریم و می‌توانیم به صدر جدول برسیم.»  او با اشاره به عملکرد پورتو در فصل جاری لیگ قهرمانان توضیح داد: «خیلی خوب رقابت‌ها را شروع کردیم و بازی‌های زیادی انجام دادیم اما در نتیجه‌گیری به خصوص مقابل چلسی بدشانس بودیم و این بخشی از فوتبال است.»