تمجید جهانی

تمجید جهانی

تیترها و تحلیل‌های متعدد، تعریف و تمجیدهای تمام نشدنی، قیاس با قیچی برگردان کریس رونالدو به یوونتوس و چندین و چند مطلب دیگر. اینها بخشی از نوشته‌هایی بود که مربوط به گل مهدی طارمی می‌شد. صفحه معتبر 443 به ستاره ایرانی لباس گلادیاتورها را پوشاند و نوشت: «برنده جایزه پوشکاش (بهترین گل سال)؟» این هم تعدادی دیگر از واکنش‌ها:
 توییتر رسمی لیگ قهرمانان: چه گلی! مهدی طارمی به اولین گلزن ایرانی مرحله یک چهارم نهایی UCL تبدیل می‌شود.
 روزنامه انگلیسی سان: این یکی از بهترین گل‌های لیگ قهرمانان است. آنها این همه سانتر کردند و چه گل آکروباتیکی! چقدر شیرین است که توپ همانطور که می‌خواهید، به گوشه بالایی دروازه می‌رود
 صفحه اسپورتینگ لایو فوتبال: این گل پتانسیل جایزه پوشکاش را دارد!
 سایت گل: مهدی طارمی گل فصل را به ثمر رساند!
 تانکردی پالمری گزارشگر اسکای با بازنشر فیلم گل طارمی با گزارش برزیلی: یک گل فوق‌العاده با قیچی برگردان!
 صفحه تلویزیون سوپر اسپورت: شاید مهدی طارمی بهترین گل این فصل لیگ قهرمانان را به ثمر رساند!
 بلچر ریپورت: هرگز این گل مهدی طارمی را فراموش نکنید، حتی باوجود حذف پورتو!
 صفحه میلیونی اسپورف: این گل‌ شایسته جایزه پوشکاش است.
 بی تی اسپورت: مهدی طارمی خیلی خیلی خوبه!
 تلویزیون الون پرتغال: طارمی! جادو و هنر! حرفی نیست!
 اینها تنها بخشی از واکنش‌ها بود. اکثر روزنامه‌های ورزشی در کشور پرتغال، لحظه قیچی برگردان مهدی طارمی را به عنوان تصویر اول خود برگزیدند و در مدح ستاره ایرانی مطلب‌ها نوشتند. روزنامه معتبر رکورد چنین کلماتی برای توصیف هیجان خود برگزید: «ضربه خارق‌العاده قیچی برگردان طارمی که نامزد گل سال خواهد بود، یادآور گل کریستیانو رونالدو به یوونتوس در سال ۲۰۱۸ است.»
نشریه پرتغالی «آبولا» با تیتر خداحافظی بزرگ و صحنه گل تماشایی طارمی به این بازی و حذف پورتو پرداخت. نشریه «اوژگو» هم نوشت: «هنر طارمی مانع حذف پورتو نشد.»  اما، مهمترین نکته این بازی‌، شخص مهدی طارمی بود. بدون هیجان، بدون ذوق‌زدگی، درست مثل لحظه‌ای که آن توپ را به تور دروازه چسباند اما خوشحالی نکرد و به عقب برگشت تا بازی را شروع کند. باور کنید این گل یک ساعت شادی گل داشت، ولی نه برای طارمی ما.
 حمله به توخل
تمام واکنش‌ها نسبت به گل مهدی طارمی مثبت بود به جز یک نفر. حتی کریستیان پولیشیچ چهره برتر چلسی در بازی سه‌شنبه شب که نتوانست سکوت کند: «طارمی یک گل باورنکردنی به ثمر رساند.» اما آن یک نفر کسی نبود جز توماس توخل سرمربی چلسی. او گل مهدی را شانسی خواند تا حتی مورد انتقاد قرار بگیرد. توخل گفت: «...نگذاشتیم پورتو کاری در مسابقه انجام دهد. تا این‌که در لحظه آخر یک ضربه شانسی دروازه ما را باز کرد.» در واکنش به این جمله توخل، نیسون خبرنگار مشهور انگلیسی برایش نوشت: «او گل طارمی را شانس تلقی کرد و مرزهایی از ترول و خنده‌دار بودن را به ثبت رساند!»