سفر تبلیغاتی کروز

تام کروز از تعویق در اکران عرضه فیلم تاپ‌گان 2 برای تبلیغ آن بهره‌گرفت

سفر تبلیغاتی کروز


تام کروز تعویق اکران عمومی دومین قسمت «تاپ گان» را به فال نیک گرفته و قصد دارد از این تاخیر به نفع تبلیغات بیشتر برای آن استفاده کند! «تاپ گان: ماوریک» که قرار بود چند ماه قبل به نمایش عمومی درآید به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و بسته شدن سالن‌های نمایش مجبور شد چند بار زمان اکران عمومی خود را تغییر داده و آن را به عقب بیندازد. حالا بازیگر 59 ساله سینما که یکی از تهیه‌کنندگان فیلم خود نیز هست، به‌دنبال آن است تا یک تور جهانی مطبوعاتی برای تاپ گان: ماوریک به راه بیندازد.
اعلام این خبر نه توسط خود کروز که توسط نزدیکان او صورت گرفته است. به گفته آنها مشکلات پدید آمده در اکران عمومی این اکشن ماجراجویانه، فرصت خوبی برای کروز فراهم کرده تا آن را با تبلیغات بهتر و گسترده‌تری روانه پرده سینماها کند. فیلم را جوزف کاسینسکی دوست صمیمی کروز کارگردانی کرده و حدود 30سال بعد از نمایش نسخه اصلی تولید و روانه اکران عمومی می‌شود. براساس شنیده‌ها، یک هفته قبل از افتتاحیه فیلم، کروز چند سفر مهم به شهرهای اصلی و بزرگ کشورهای دنیا می‌کند تا مستقیما از تماشاگران جهانی درخواست حمایت از آن را بکند.
این‌طور که اعلام شده، سفر تبلیغاتی کروز با برنامه‌های خاصی نیز همراه است. اما مدیران شرکت پارامونت توضیحی درباره این برنامه‌های ویژه نداده‌اند. قرار است این برنامه جزو سورپرایزهای تاپ گان 2 باشد. یکی از بازاریاب‌های کهنه‌کار هالیوودی می‌گوید: «تام کروز یکی از معدود ستارگان سینماست که می‌تواند با حضورش در نمایش‌های افتتاحیه فیلم‌های سینمایی، توجه عموم را به این فیلم‌ها جلب کند و تبلیغات بسیار خوبی برای اکران عمومی‌شان باشد. در شرایطی که کرونا وضعیت نمایش عمومی محصولات سینمایی را در موقعیت بد و بغرنجی قرار داده، اقدام بازیگر می‌تواند کمک بسیار زیاد و بزرگی به بازگشت شکوهمند تماشاگران به سالن‌های نمایش بکند.»
مدیران پارامونت تاریخ نهم نوامبر را برای اکران عمومی تاپ گان 2 انتخاب کرده‌اند. این تغییر در حالی صورت می‌گیرد که همزمان با آن، مدیران شرکت یونیورسال هم دوباره زمان نمایش عمومی نهمین قسمت اکشن دلهره‌آور «سریع و آتشی» وین دیزل را تغییر دادند. به این ترتیب، با فاصله‌گیری زمان اکران عمومی این دو فیلم مهم، هر دوی آنها فضای تنفسی بیشتری پیدا می‌کنند و می‌توانند شاهد فروش بالاتری در جدول گیشه نمایش سینماها باشند.
اریک وورلد از تحلیلگران سرشناس سینمایی می‌گوید: «فیلم‌هایی مثل تاپ گان و بازیگرانی مثل تام کروز اهمیت بسیار زیادی برای صنعت سینما و تماشاگران آن دارند. طبیعی است که اکران عمومی فیلمی از تام کروز در این دوران و شرایط سخت، می‌تواند راه نجاتی برای صنعت سینما و سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم‌ها باشد. اما باید موقعیت تهیه‌کنندگان محصولات سینمایی را نیز درک کرد.
باز هم طبیعی است که آنها نگران نوع برخورد تماشاگران با فیلم‌هایشان در این شرایط سخت کرونایی باشند و مدام زمان نمایش عمومی محصولاتشان را به عقب بیندازند. با این حال، اقدام کروز و خلق تور تبلیغاتی جهانی برای فیلمش، اقدام مثبتی است که می‌توان انتظار داشت بقیه ستارگان سینما هم از آن پیروی کنند.»/ هالیوود ریپورتر