دست‌افشانی برای عطار

دست‌افشانی برای عطار

دیروز در صفحه9 از عطار نیشابوری و روز او نوشتیم و حالا هم عارضیم به خدمت‌تان که قطعه موسیقی «دست‌افشان» همزمان با روز بزرگداشت عطار به آهنگسازی علی عابدین و تنظیم گروه راوی منتشرشده است. خبر را ایسنا داده و افزوده این اثر اولین قطعه رسمی منتشرشده گروه راوی است.
علی عابدین ،آهنگساز این اثر گفت: برای انتخاب روز انتشار قطعه دست‌افشان که رِنگی در آواز بیات ترک و در حوزه موسیقی کلاسیک ایرانی است به‌دنبال تاریخ مناسبی بودیم که بیتی از عطار نیشابوری باعث شد روز بزرگداشت این شاعر پرآوازه را برای انتشار دست‌افشان، فرخنده بدانیم.
او افزود: راوی ابتدا با رویکرد اجرای آثار استادان موسیقی کلاسیک ایرانی با تنظیمی جدید شروع به فعالیت کرد و کنسرت‌هایی از آثار استادانی چون درویش خان، علی‌اکبر شهنازی، عارف قزوینی، فرامرز پایور و پرویز مشکاتیان با تنظیمی که ازسوی اعضای راوی و در جلسات تمرین شکل می‌گرفت را اجرا کرد. در ادامه راه، بحث آهنگسازی در حوزه موسیقی کلاسیک ایرانی هم موردتوجه اعضای گروه قرار گرفت که ملودی قطعه دست‌افشان توسط من ساخته و در تمرینات گروه با همکاری اعضا
تنظیم شد.
عابدین تأکید کرد: گروه راوی آثار دیگری را در دست تولید دارد که موسسه هنری بانگ آوای سارنگ (بأس) در تولید این آثار نقشی حمایتی در جهت تولید، نشر و پخش این آثار به‌عهده دارد. این گروه متشکل از علی عابدین (سنتور)، مسعود آزین (تار)، سهیل کاکاوند (بم‌تار)، کیارش بکتاشیان (نی)، فردین میرزاحسینی (کمانچه) و کاوه محمدیان (تمبک) از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در حوزه گروه نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی آغاز کرده است.