printlogo


حکم اعدام برای سرکرده باند دزدان خشن

سرکرده باند دزدان خشن که با کتک‌زدن زنان مقابل چشمان فرزندانشان، اموال‌شان را سرقت می‌کرد در دادگاه انقلاب محاکمه و به اعدام محکوم شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، راز فعالیت مجرمانه این باند از اوایل بهار98 با شکایتی زنی در دادسرای ناحیه34 تهران  فاش شد. این زن در تحقیقات گفت: بعد از خرید به خانه‌ام در شرق تهران بازمی‌گشتم که چند قدم مانده به آنجا، راکبان موتورسیکلتی نزدیکم آمده و آدرسی پرسیدند. در حال نشان‌دادن آدرس بودم که با قمه به من حمله‌کرده و طلاهایم را به‌زور دزدیده و فرار کردند. با حمله آنها زخمی‌ و به بیمارستان منتقل شدم.
در ادامه زنان دیگری هم که ساکن شرق‌تهران بودند به پلیس‌آگاهی تهران رفته و شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. تحقیقات از آنها نشان داد برخی از مالباختگان مقابل فرزندشان مورد حمله قرار گرفته و طلاهایشان سرقت شده است. این همه ماجرا نبود و یکی از مالباختگان  زنی معلولی بود که می‌خواست دخترش را از سرویس مدرسه تحویل بگیرد که سارقان به او حمله‌ور شده و یکی از آنها او را به سمت دیوار پرت‌کرده و دیگری قمه را زیرگلوی دختر خردسال او قرارداده و بعد از سرقت طلاهای مادر، کودک را رها کرده و متواری شدند.
 سرانجام پلیس رد پسر خلافکار و معتادی به نام امین را در این پرونده پیدا کرد. او و همدستانش بعد از دو ماه و در روزهای پایانی خرداد98 در پاتوقی در شهرستان پاکدشت بازداشت شده و به 200فقره دزدی خشن اعتراف کردند که معلوم شد هفته‌ای یکبار به تهران می‌آمدند و بعد از چهار سرقت خشن در شرق تهران بازمی‌گشتند اما دو متهم کلیدی باند همچنان متواری بودند.
با پایان یافتن تحقیقات در دادسرای ناحیه34 تهران متهمان روانه زندان شدند و با توجه به این‌که جرایم اعضای باند خشن با سلاح قمه انجام شده بود، سرکرده باند در برابر اتهام محاربه و همدستانش در برابر اتهام معاونت در این جرم قرار گرفتند. پرونده آنها با صدور قرار جلب به دادرسی به شعبه15 دادگاه انقلاب تهران ارسال شد و چندی پیش به ریاست قاضی صلواتی محاکمه شدند. نماینده دادستان برای متهمان اشدمجازات خواست و مالباختگان هم مجازاتی‌سنگین برای متهمان درخواست کردند.
متهمان نیز یکی پس از دیگری در جایگاه قرار گرفته و به سرقت‌هایشان اعتراف کرده و گفتند به بهانه پرسیدن نشانی به زنان نزدیک‌شده و با قمه آنها را زخمی و طلاهایشان را سرقت می‌کردیم.
قاضی دادگاه شعبه15 انقلاب تهران پس از رسیدگی به پرونده، سرکرده باند را به اتهام محاربه به اعدام، پرداخت دیه به شکات و ردمال محکوم کرد. سه همدستش هم به حبس‌های بالای ده سال و رد مال و پرداخت‌دیه در حق شاکیان زخمی محکوم شدند.
همچنین پرونده دو عضو کلیدی باند که فراری هستند در دادسرای سرقت تهران مفتوح‌بوده تا بعد از دستگیری آنها نیز محاکمه شوند.