printlogo


هنرمندان صنایع‌دستی در اکسپوی دبی


نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱‌، از اول اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهر ۱۴۰۰)
 تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ (۱۱ فروردین ۱۴۰۱) در شهر دبی برگزار می‌شود و هنرمندان صنایع‌دستی کشورمان این فرصت را خواهند داشت که در این نمایشگاه بین‌المللی شرکت کنند. البته فعلا وزارتخانه میراث فرهنگی در حال برنامه‌ریزی برای حضور هنرمندان در این نمایشگاه است و عبدالحسین کفیری، مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی صنایع‌دستی وزارت میراث ‌فرهنگی می‌گوید: قرار است حداقل ۱۰۰ متر مربع از فضای بخش تجاری نمایشگاه به‌منظور عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی ایران اختصاص یابد.
کفیری افزود: حضور هنرمندان، تولیدکنندگان و فعالان بازرگانی حوزه صنایع‌دستی از تمام استان‌ها در طول برگزاری نمایشگاه اکسپو در دوره‌های زمانی ۱۰ روزه پیش‌بینی شده و در کنار آنها نیز شاهد نمایش توانمندی‌های شهرها و روستاهای ملی و جهانی صنایع‌دستی و حضور استارت‌اپ‌ها و شرکت‌های خلاق صنایع‌دستی در کنار برگزاری نشست‌های تخصصی به‌منظور تقویت مراوده‌های تجاری و نمایش آثار فاخر صنایع‌دستی خواهیم بود.
این مسؤول همچنین یادآور شد که معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این وزارتخانه در نظر دارد با هدف معرفی ظرفیت‌های تولیدی، بازاریابی و بازارشناسی محصولات صنایع‌دستی و توسعه صادرات غیرنفتی همزمان با برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر نسبت به برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در جزایر کیش و قشم اقدام کند. در همین رابطه قرار است هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی از سراسر کشور در یک دوره زمانی ۳۰ روزه با حضور در این نمایشگاه به عرضه، فروش، تولید زنده، نمایش آثار فاخر، توزیع اقلام تبلیغاتی صنایع‌دستی و معرفی شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی
 بپردازند./ جام‌جم‌دیلی