printlogo


سر زدن به سفره‌های ایران


«سفره ایرانی» عنوان یکی از برنامه‌های چندساله است که مدتی با بخش‌های تازه‌ای روی آنتن رفته است. این برنامه به تهیه‌کنندگی فاطمه بی‌تقصیر شنبه و دوشنبه ساعت 19و10دقیقه از انواع غذاهای ایرانی، دسرها، سالادها، آش و هر آنچه در یک سفره قرار می‌گیرد، می‌گوید. اجرای هر کدام از بخش‌ها هم به عهده یک مجری و گوینده است.
مهرنوش نصیری و آناهیتا دلفانی، گوینده و نویسنده آیتم بشقاب سالاد هستند. نصیری درباره این بخش به جام‌جم بیان کرد: در این آیتم ما به طرز تهیه سالادهای خوشمزه‌ای که هر کسی می‌تواند با ساده‌ترین مواد آنها را درست کند، می‌پردازیم. سالادهایی با میوه‌ها و سبزیجات فصلی پرخاصیت و موارد مختلف دیگر.
دلفانی هم با اشاره به رویکردی که در این فضا دارند، گفت: ما به دنبال آن هستیم تا مخاطبان برنامه را با سالادهای جدید و خوشمزه آشنا کنیم، سالادهایی که البته کم‌هزینه و پر از ارزش‌های تغذیه‌ای مناسب هستند.
مهرنوش نصیری هم با آیتم سفره‌گرد در این برنامه حضور دارد. او با اشاره به علت انتخاب این عنوان گفت: در این آیتم ما به سفره‌های مختلفی که در سراسر کشور پهن می‌شود سر می‌زنیم تا از غذاهای آن برای مخاطبان بگوییم. خوراکی‌هایی که هر کدام تاریخچه‌ای دارند و در مراسم‌ گوناگونی پخته می‌شوند.
 همچنین فاطمه واشقانی فراهانی هم با دغدغه‌های یک بانو در آشپزخانه در سفره ایرانی حضور دارد. او درباره این بخش گفت: خانه‌داری که در ذهن بسیاری از افراد پیش‌پا افتاده و سطحی است، جزو سخت‌ترین کارهایی است که بازنشستگی ندارد و هنر محسوب می‌شود. من هم در این بخش نکات ریز خانه‌داری و آشپزی را به مخاطبان یاد می‌دهم تا هرچه بهتر بتوانند به نکات ریز و درشتی که در آن
است، بپردازند.