printlogo


گشت‌زنی وارون در خاک هند


وارون دهاوان، ستاره جوان موفق این روزهای بالیوود در حال حاضر مشغول گشت‌زنی کامل در ایالت‌های مختلف هند است. دلیل این سفر هم حضورش در فیلم تازه‌اش «جاگ جاگ جیو» است. این فیلم که حال و هوایی کمدی درام دارد، باید در مکان‌های مختلف و متفاوتی فیلمبرداری شود و این مکان‌ها، بخشی از شخصیت داستان فیلم هستند که نقش مهمی در ماجراهای داستان دارند. سازندگان فیلم ترجیح داده‌اند خط اصلی داستان این کمدی درام را لو ندهند و به همین دلیل کسی نمی‌داند وارون یا بقیه بازیگران فیلم چه نقشی در آن دارند.
آنیل کاپور، چهره مطرح چند دهه اخیر سینمای هند یکی از چهار نقش محوری داستان را بازی می‌کند. نیتو سینگ، همسر ریشی کاپور (که چند ماه قبل درگذشت)، دیگر بازیگر مهم فیلم است. او که دهه 70 و 80 میلادی جزو ستارگان مشهور روز بالیوود بود، بعد از آن خانه‌نشین شد و در یک دهه اخیر و با بازگشت دوباره روی پرده سینما، فقط در دو فیلم سینمایی ظاهر شد. کایرا ادوانی چهارمین بازیگر مهم جاگ جاگ جیو است. شنیده‌ها حکایت از آن می‌کند که آنیل کاپور یا نیتو سینگ، یکی از والدین وارون در داستان فیلم باشند.
تهیه‌کننده فیلم کارن جوهر است که بعد از درگذشت پدرش یاش جوهر تهیه‌کننده کلاسیک هندی، شرکت فیلمسازی قدیمی او را اداره می‌کند. قبل از این اعلام شده بود که جاگ جاگ جیو را خود او کارگردانی خواهد کرد. اما با شروع کار فیلمبرداری، مشخص شد جی مهتا وظیفه کارگردانی را به‌عهده دارد. این کمدی درام برای اکران عمومی در ایام تعطیلات تابستان سال آینده میلادی آماده می‌شود.
وارون دهاوان چند ماه قبل کمدی اکشن «باربر شماره یک/ کولی نامبردان» را در پلتفرم‌های اینترنتی داشت. این فیلم که نسخه دوباره‌سازی شده یک اثر موفق دهه 90 میلادی بالیوود با بازی گویندا و کاریشما کاپور بود، توانست لقب یک کار پربیننده را در دنیای استریم بگیرد. در حقیقت، ادامه کووید ــ 19 این فیلم را به‌جای اکران عمومی در سینماها، راهی پخش اینترنتی کرد. دیوید دهاوان، پدر وارون که کارگردانی نسخه اصلی را به‌عهده داشت، پشت دوربین نسخه جدید هم بود./ بالیوود هنگاما