printlogo


شرط‌بندی برای سرقت 100گوشی در یک‌روز

دزد حرفه‌ای که برای سرقت 100گوشی در یک روز با دزد کهنه‌کار شرط‌بندی کرده بود در جریان پنجمین سرقت خود
دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، روزهای پایانی هفته گذشته مردی به پلیس110 تهران زنگ زد و خبر داد هنگام عبور از محله‌ای در شرق تهران، سارقی گوشی 50میلیون تومانی‌اش را قاپیده و فرارکرده است. این در حالی بود که سه مرد دیگر هم به فاصله زمانی کوتاه نزد پلیس رفته و از همان سارق شکایت کردند. ساعاتی بعد سارق قصد سرقت پنجم خود را داشت که مردم او را کتک زده و ناکام ماند و بازداشت شد. متهم دیروز نزد بازپرس کشیک دادسرای ناحیه34 تهران منتقل شد و به سرقت‌های سریالی‌اش به شیوه گوشی‌قاپی اعتراف کرد و برای ادامه تحقیقات راهی بازداشتگاه پلیس آگاهی تهران شد.
در جریان جلسه تحقیق فرصتی دست داد تا با این سارق گفت‌وگو کنیم که در ادامه می‌خوانید.
 چطور خلافکار شدی؟
ورشکسته و به پیشنهاد دوستم، سارق گوشی شدم. اوایل چندبار از مالباخته‌ها کتک خوردم تا اینکه آموزش‌دیده و سارقی حرفه‌ای شدم.
 چند بار زندان رفتی؟
چهارمرتبه و هر بار  با سپردن وثیقه آزاد شده و دوباره سرقت‌های گوشی انجام ‌داده و با فروش آنها رد مال‌های قبلی را می‌دادم و این روند چند بار ادامه داشت.  
 از سرقت آخر بگو.
چهارمین بار که زندانی شدم با یک دزد حرفه‌ای هم‌سلول شدم. او گوشی قاپ بود و نوچه‌های فراوان داشت. من  سارق تک‌رو بودم و هر طورشده می‌خواست من نوچه‌اش شوم. در حضور هم‌سلولی‌هایمان شرط‌بندی کرد که اگر آزاد شوم و در نصف‌روز در شرق‌تهران 100عدد گوشی از مردم سرقت کنم، 300میلیون تومان بگیرم و اگر باختم نوچه او شوم. من سرقت‌ها را شروع کردم و نوچه‌های او مرا زیرنظر داشتند که در جریان سرقت پنجم دستگیر شدم.