printlogo


دستگیری موبایل‌قاپان شمال‌تهران
موبایل‌قاپان شمال تهران در دام ماموران کلانتری تجریش گرفتار شدند.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به دستگیری موبایل‌قاپان حرفه‌ای، گفت: وقوع چند فقره سرقت تلفن‌همراه به روش موبایل‌قاپی توسط موتورسیکلت‌سواران در محله قیطریه سبب شد تا دستگیری سارقان به‌عهده تیمی از ماموران کلانتری ۱۰۱ تجریش قرار گیرد و تحقیقات اولیه آغاز شود. ماموران با تحقیقات و بررسی‌های انتظامی زمان تردد سارقان و مشخصات آنها را شناسایی کردند. در ادامه گشت انتظامی کلانتری حین گشت‌زنی خود در این محله، موتورسوار دوترک را که پلاک موتورسیکلتش را مخدوش کرده و در حال پرسه‌زنی و زاغ‌زنی عابران بود؛ مشاهده کرد.
وی ادامه داد:‌ این افراد در این زمان اقدام به قاپیدن موبایل یکی از شهروندان و فرار از محل کردند. در ادامه تعقیب و گریز پلیسی آغاز شد و در جریان آن راکب و ترک‌نشین موتورسیکلت از سوی ماموران دستگیر و در بررسی آغازین از متهمان یک دستگاه گوشی تلفن‌همراه مسروقه کشف شد. همچنین دو متهم ۲۱ و ۲۲ساله در تحقیقات ابتدایی با توجه به شواهد و ادله موجود به جرم خود و سرقت تلفن‌همراه به روش موبایل‌قاپی در شمال تهران با همدستی یکدیگر و ۲۱ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند.
موقوفه‌ای با اشاره به شناسایی مالباختگان بیان کرد: تعدادی از مالباختگان این پرونده شناسایی شدند و تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی مالباختگان بیشتر در جریان است.