printlogo


قرارداد حوزه انرژی با یک کشور اروپایی
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که به بلگراد سفر کرده، در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه صربستان گفت: از جمله موضوعاتی که با همکارم درباره آن رایزنی کردیم گفت‌وگوهای وین و برجام بود. اولا برای وزیر خارجه صربستان توضیح دادم که اغتشاشات اخیر در ایران با سوءاستفاده و مداخلات خارجی چند لایه و یک جنگ ترکیبی همراه بود. ملت ما از این جنگ ترکیبی با بصیرت، سرافرازی و موفقیت بیرون آمد. برای ما کاملا قابل درک بود که آمریکا و چند کشور معدود غربی به دنبال اعمال فشار، تشویق آشوب و ترور در ایران هستند. یکی از اهداف آمریکا، وادار کردن ایران در میز مذاکرات هسته‌ای برای کسب امتیازات بزرگ به نفع آمریکا بود.

وی تصریح کرد: مطالبات مسالمت‌آمیز مردم را می‌شنویم و به آن پاسخ می‌دهیم اما اجازه اغتشاش و ترور در داخل کشورمان را به هیچ طرفی نخواهیم داد. 
​​​​​​​
امیرعبداللهیان با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی‌اش با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: دو شب پیش با آقای بورل در موضوعات مختلف از جمله مذاکره و توافق برای رفع تحریم‌ها گفت‌وگو کردم و به آقای بورل گفتم توافقی برای ایران ارزش دارد که به‌خوبی برای منافع ملت‌مان کار کند و البته پایدار باشد. 
وزیر خارجه همچنین افزود: در حوزه همکاری‌های اقتصادی و انرژی بین ایران و صربستان آمادگی داریم سندی بین دو کشور  به امضا برسد.