printlogo


معرفی سازندگان ساختمان‌های تخریب‌شده خوی به دادستانی
احمد وحیدی در ستاد ملی مدیریت بحران که در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، گفت: اگر ساختمان‌های خوی ایمن‌سازی می‌شد، در برابر زلزله 6.5ریشتری تخریب نمی‌شد، این مسأله نشان می‌دهد که ایمن‌سازی در احداث سازه‌ها یک ضرورت است.

وی ادامه داد: از این پس ساختمان‌هایی که از سوی بنیاد مسکن یا سایر دستگاه‌ها احداث می‌شود را با بررسی میزان خطر، ارزیابی و ایمن و هوشمندسازی خواهیم کرد و هرگونه ساخت و ساز جدید نیز با اعمال کنترل‌های لازم امکان‌پذیر خواهد بود.
وحیدی تصریح کرد: در برنامه پنج‌ساله هفتم، ایمن‌سازی همه بافت‌های فرسوده روستایی را در نظر می‌گیریم و این اقدام باید در شهرها نیز توسعه یابد.
به گفته وزیر کشور، نقش سازمان نظام مهندسی در سامانه شناسایی روستاهای در معرض خطر کشور، بسیار مهم است و عوامل سازنده خانه‌های تخریب‌شده در زلزله شهرستان خوی نیز به دادستانی معرفی می‌شوند، زیرا این ساختمان‌ها باید در زلزله 7 ریشتری زلزله تخریب شود نه این‌که در مقابل زلزله 5.9ریشتر دچار ریزش و تخریب شود.وی تاکید کرد: باید سامانه شناسایی سازه‌های در معرض خطر به شهرها نیز توسعه یابد و مسئول ارزیابی آن نیز مشخص شود.