printlogo


آیین تكریم و معارفه مدیر شبكه قرآن و معارف سیما برگزار شد

با حضور قائم‌مقام و مدیران معاونت سیما، آیین تكریم و معارفه مدیر شبكه قرآن و معارف سیما برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی معاونت سیما، آیین تكریم محمدحسین محمدزاده مدیر سابق و معارفه جواد شیخ‌اكبری مدیر جدید شبكه قرآن و معارف سیما، با حضور دكتر رضا پورحسین قائم‌مقام، مرتضی حسیبی طاهری مشاور اجرایی و مدیر دفتر، سید محمد اسلامی مدیركل اداری و مالی و حمید خواجه‌نژاد مدیر روابط‌عمومی معاونت سیما و همكاران شبكه در محل سالن جلسات این شبكه برگزار شد.
ابتدای این مراسم دكتر پورحسین، قائم‌مقام معاونت سیما ضمن قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام محسن عرفاتی در دوران تصدی این شبكه به عنوان سرپرست، از اقدامات ارزشمند محمدحسین محمدزاده به نیكی یاد كرد و گفت: ایشان زحمات گرانقدر و ارزشمندی را هم در شبكه قرآن و معارف و هم در شورای معارف سیما متقبل شدند كه از این رو از وی تشكر و قدردانی می‌كنیم.
پورحسین در ادامه با خیرمقدم به جواد شیخ اكبری به عنوان مدیر جدید شبكه قرآن و معارف سیما، وی را از نیروهای انقلابی و ارزشی و پرسابقه در تولید برنامه‌های مختلف رسانه ملی خواند و بیان كرد: امیدواریم با حضور ایشان و كمك همه مدیران و همكاران شاهد اتفاقات خوب در این شبكه قرآنی و معارفی باشیم.
قائم‌مقام معاونت سیما با اشاره به برخی از مواردی كه معاون محترم سیما در حكم جواد شیخ‌اكبری آورده است، گفت: وظیفه اصلی رسانه و به خصوص شبكه قرآن و معارف ترویج انس با قرآن كریم و حفظ قرآن در جامعه و استفاده از زبان هنر برای انتشار مباحث قرآن و معارف برای قشرهای مختلف است، به همین دلیل انتظار از این شبكه بالاست.
در ادامه این جلسه محمدحسین محمدزاده، مدیر سابق شبكه قرآن و معارف سیما، با آرزوی موفقیت برای شیخ‌اكبری در ادامه راه، خدمت به قرآن و اهل‌بیت(ع) را افتخار برای خود و هر فردی كه در این حوزه فعالیت دارد خواند و گفت: در حال حاضر شبكه قرآن از دید ارگان‌ها و سازمان‌های قرآنی فقط یك شبكه تلویزیونی نیست، بلكه یك نهاد موثر در جامعه است و باید برای اتقای آن كوشید.
جواد شیخ‌اكبری نیز در بخشی از این مراسم به اهداف و رویكردهای پیش روی این شبكه اشاره كرد و گفت: شبكه قرآن، یك شبكه كاملا تخصصی به لحاظ موضوع است ولی مخاطب آن عام است چون قرآن و معارف برای عموم مردم است و از این رو باید این شبكه را به شبكه مرجع قرآنی و معارفی برای مردم تبدیل كنیم.
وی ادامه داد: مفاهیم عمیق قرآن به عنوان كتاب زندگی و معارف ناب اسلام باید در تمام وجوه زندگی مردم جاری شود و این رسالت مهم این شبكه است.
مدیر جدید شبكه قرآن و معارف سیما با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، نقش این شبكه در تبیین مبانی این بیانیه را مهم خواند و افزود: این شبكه نقش محوری در گفتمان سازی و تحقق گام دوم دارد‌.
در انتها دكتر پورحسین با اهدای حكم جواد شیخ‌اكبری از زحمات محمدحسین محمدزاده و حجت‌الاسلام محسن عرفاتی سرپرست شبكه قدردانی كرد.