printlogo


باز هم افتخاری


اگر یادتان باشد در دو هفته گذشته یك رفت و برگشت حسابی با جناب علیرضا افتخاری و یكی از همكاران‌شان داشتیم. قضیه از این قرار بود كه خبرنگار موسیقیایی گروه رفته بود سراغ انتخاب استاد برای اركستر ملی و نقد ملایمی كرده بود كه با توجه به كارهای اخیر افتخاری، این اقدام شاید انتخاب درستی برای اركستر نباشد. اقدامی كه البته با واكنش تند یكی از آهنگسازانی روبه‌رو شد كه با افتخاری مشغول همكاری است و متن تندی را هم به عنوان جوابیه یا توضیح برایمان فرستاد كه ما هم عینا آن متن و پاسخ نویسنده گزارش قبلی را در كنار هم منتشر كردیم و قضاوت را به شما سپردیم.
و اما بعد... حالا فارغ از این اختلاف نظر تخصصی بین ما و جناب افتخاری اما این موضوع باعث نمی‌شود كه كارهای خوب ایشان را نبینیم و از آن حرف نزنیم. مثلا همین قطعه اخیری كه با همكاری مركز موسیقی صدا و سیما و به مناسبت میلاد امام رضا(ع) تولید و منتشر شد. اگر نشنیده‌اید همین الان در همین شبكه بی سر و ته اینترنت و در یكی از موتورهای جست‌وجوگر آن را پیدا كنید و بشنوید. اسمش هم هست «همت آهو». ابیاتی از متن این شعر را هم که دیروز نیز به آنها اشاره کرده بودیم، اینجا می‌خوانید:
شرمنده‌ام كه همت آهو نداشتم/شصت و سه سال راه به این سو نداشتم/اقرار می‌كنم كه من این ‌های و هوی گنگ/ها داشتم همیشه ولی هو نداشتم/جسمی معطر از نفسی گاه داشتم/روحی به هیچ رایحه خوشبو نداشتم/فانوس بخت گم‌شدگان همیشه‌ام/حتی برای دیدن خود سو نداشتم/وایا به من كه با همه هم زبانی‌ام/در خانواده نیز دعاگو نداشتم...