printlogo


معرفی ۶ خودروساز به تعزیرات


رئیس سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان از معرفی شش خودروساز به سازمان تعزیرات خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عباس تابش افزود: این شش خودروساز كه ایران‌خودرو، سایپا و كرمان موتور نیز در میان آنها دیده می‌شوند به‌دلیل تخلف در قیمت خودروها به این سازمان معرفی شده‌اند.
وی گفت: یكی از این شركت‌ها نیز برای كارت طلایی الحاقیه‌ای اضافه كرده بود كه بر این اساس هزینه كارت طلایی هم افزایش می‌یافت كه كل مصوبه شركت مربوط در این‌باره باطل شد و دیگر الحاقیه‌ای به كارت طلایی اضافه نخواهد شد.
رئیس سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان همچنین با اشاره به در
پیش بودن بازگشایی مدارس نیز افزود: گشت‌های تعزیرات در این باره رصد خواهند كرد و اجازه افزایش قیمت در مدارس غیرانتفاعی را نخواهیم داد. سقف قیمت نوشت‌افزار نیز طی این هفته تعیین می‌شود كه این هم بر اساس قیمت تمام‌شده آن كالا خواهد بود.
وی همچنین حداکثر قیمت مصوب فروش مرغ را ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام كرد و افزود: قیمت مرغ زنده نیز كیلویی هشت هزار و ۵۵۰ تومان تعیین شده است.
رئیس سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان با توجه به در پیش بودن ماه محرم و نیاز هیات‌های مذهبی به تأمین برخی كالاها از جمله مرغ گفت: شركت پشتیبانی امور دام موظف به تأمین این‌گونه نیازهاست و البته جهاد كشاورزی نیز با افزایش جوجه‌ریزی اقدامات لازم را در این زمینه صورت داده است.