printlogo


نوای مهر ایران در آمریكای لاتین


گروه نوای مهر به‌سرپرستی مهدی عیوقی در سفر به آمریكای لاتین، چند برنامه موسیقی در این منطقه اجرا كرد و به مدت سه ماه برای مردم مكزیك و برزیل نواخت. این خبر را تسنیم منتشر كرده و به نقل از عیوقی نوشته است: در مكزیك آلبومی با محوریت اشعار مولانا ضبط كردیم كه این اقدام بازخورد خوبی در رسانه‌های مكزیك داشت. در شهر زاكاتكاس اجرایی در تلویزیون این شهر برگزار كردیم و در رادیو چند مصاحبه درباره موسیقی ایران داشتیم.
همچنین بر اساس اظهار عیوقی، گروه نوای مهر چند قطعه مشترك با یك گروه مكزیكی اجرا و ضبط كرده كه در این قطعات روی ملودی‌های مكزیكی، شعر فارسی و روی ملودی‌های ایرانی شعر اسپانیولی قرار كرده است.
عیوقی با اشاره به اشتراك‌های فرهنگی ایران و كشورهای آمریكای جنوبی می‌گوید: با این‌كه از نظر جغرافیایی فاصله زیادی با كشورهای آمریكای لاتین داریم، اما از نظر فرهنگی اشتراكات زیادی بین ما و مردمان مكزیك و برزیل وجود دارد. مكزیكی‌ها و برزیلی‌ها علاقه‌مند به موسیقی و هنر هستند، صنایع دستی برایشان خیلی مهم است. در مكزیك صنایعی مانند گلیم‌بافی ما دارند و صنایع چرم و نقره در آنجا رونق دارد. به شعر و ادبیات خیلی اهمیت می‌دهند. جالب این‌كه بسیاری از مخاطبان كنسرت‌های ما علاقه‌مند شدند به ایران سفر كنند.