printlogo


کوتاه از حوادث

تصادف سه دستگاه اتوبوس مسافربری و نیسان در پایتخت به مصدومیت 17 نفر منجر شد. این تصادف میان چند دستگاه خودرو در مسیر شمال به جنوب بلوار تندگویان بعد از خیابان شقایق رخ داده بود که آتش‌نشانان برای امدادرسانی در محل حاضر شدند. در بررسی‌های اولیه معلوم شد که سه دستگاه اتوبوس مسافربری بین‌شهری و و خودروی نیسان با هم تصادف کرده‌اند. راننده و شاگرد یکی از اتوبوس‌ها پشت قسمت داشبورد و فرمان خودرو محبوس شده بودند که آتش‌نشانان با برش دادن بدنه خودرو آن دو را نجات دادند. 14 مرد و سه زن از سرنشینان یکی از اتوبوس‌ها نیز مصدوم شده بودند که تحت درمان قرار گرفتند.
مردی که 20 سال قبل مرتکب قتل شده و زندانی بود سرانجام از خانواده مقتول رضایت گرفت و از اعدام بخشیده شد. بهمن سال ۷۹ در جریان یک سرقت و درگیری میان چند نفر جوان ۱۸ ساله‌ای بر اثر ضربه‌های چاقو به قتل رسید و قاتل از محل گریخت و پلیس در جست‌و‌جوی او بود. سرانجام قاتل فراری که 29 ساله شده بود در سال 1384 بازداشت شد. او به قتل اعتراف کرد و روانه زندان شد. متهم در شعبه ۱۰۱ کیفری ابهر محاکمه و به قصاص محکوم شد. این رأی در دیوان عالی کشور تایید و به اجرای احکام شهرستان ابهر ارسال شد. سرانجام با تلاش واحد صلح و سازش دادسرا مرد اعدامی توانست رضایت از خانواده مقتول بگیرد و بخشیده شود.
 سه مرد که در شهرستان بناب از طلافروشی سرقت کرده بودند، بازداشت شدند. روزهای پایانی شهریور امسال، مغازه طلافروشی در شهرستان بناب مورد حمله  مسلحانه سارقان قرار گرفت. آنها بعداز سرقت متواری شدند و پلیس در جست‌وجوی آنها  بود تا این‌که با گذشت چند ماه، سرانجام مخفیگاه سارقان که سه نفربودند، پیدا شد و شناسایی و بازداشت شدند. در بازرسی از مخفیگاه آنها یک قبضه کلاش، مقادیری طلای سرقتی، 30 هزار دلار و یک دستگاه خودرو و سند یک آپارتمان که از فروش طلاهای سرقتی خریده بودند، کشف شد.  با اعتراف متهم به این دزدی مسلحانه از طلافروشی، خریدار طلاهای  سرقتی نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و بازداشت شد.
 معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی استان البرز از گاز گرفتگی دو نفر در منطقه «مرکزی» شهر کرج خبر داد.سرهنگ سیدمجید فیض جعفری با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر فوت دو مرد جوان در اثر گازگرفتگی در منطقه اطراف میدان شهدا شهر کرج، بلافاصله ماموران کلانتری 11 مرکزی به محل حادثه اعزام شدند. با حضور ماموران و بررسی موضوع مشخص شد، دو مرد حدودا 35 ساله به دلیل گازگرفتگی و استنشاق گاز منوکسید‌کربن جان خود را از دست داده‌اند.