printlogo


جهانگردان قلابی از مسافران زن طلا سرقت می‌کردند

چهار مرد با همدستی یک زن نقش مسافر و جهانگرد ترکیه‌ای را بازی و با دادن روبل و لیر جعلی به مسافران زن و گرفتن طلاهایشان کلاهبرداری می‌کردند.  به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل بهمن امسال زنی با حضور در شعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از اعضای باندی که دو مرد و یک زن بودند، به اتهام آدم‌ربایی و سرقت طلاهایش شکایت کرد.
با دستور قضایی تحقیقات پلیسی ادامه پیدا کرد و شاکی گفت: به عنوان مسافر سوار خودروی سمندی شدم که علاوه‌بر راننده یک مسافر مرد و زن داشت. در میانه راه مسافر مرد به زبان ترکی استانبولی حرف زد و مدام به طلاهایم نگاه می‌کرد. راننده حرف‌هایش را برایم ترجمه کرد که فهمیدم می‌خواهد طلاها را بخرد و به‌جای آن روبل روسی و لیر ترکی بدهد. راننده می‌گفت ارزش پول خارجی مسافر جهانگرد دوبرابر قیمت طلاهایم است. زن مسافر هم می‌گفت اگر طلا داشت او هم با این جهانگرد معامله می‌کرد. رفتارشان کمی عجیب بود و طلایم را نفروختم. مرا ربودند و بعد با چاقو تهدیدم کرده و طلاهایم را سرقت کرده و مرا از خودرو بیرون انداختند.
 بعد از آن بود که زن دیگری که به شیوه‌ای مشابه به دام افتاده بود به پلیس آگاهی آمد و از متهمان شکایت کرد. جست‌وجو‌ها برای دستگیری متهمان فراری ادامه داشت تا این‌که زنان دیگری نیز به پلیس آگاهی آمدند و شکایت کردند که به عنوان مسافر سوار شده‌اند و جهانگرد قلابی که به زبان ترکی استانبولی و نیز عربی حرف می‌زده، فریب‌شان داده و طلاهایشان را خریده اما در قبال آن روبل روسی و لیر ترکی داده که آن را برای فروش به صرافی برده‌اند متوجه شده‌اند جعلی است.   تحقیقات حاکی از این بود متهمان یک زن و چهار مرد هستند که در جرایم‌شان مدام جا عوض کرده و در قالب راننده، مسافر و جهانگرد نقش بازی و با خودروهای سمند و پژو مسافران را در غرب و شمال تهران سوار می‌کنند. سرانجام ماموران چند روز پیش با شکایت مشابه جدیدی روبه‌رو شدند که معلوم شد مالباخته زن توانسته زمانی که از خودرو به بیرون پرت و پارچه پلاک خودرو کنار رفته شماره آن را به خاطر بسپارد و در اختیار پلیس قرار دهد. بنابراین مالک خودرو تحت تعقیب قرار گرفت و بازداشت شد. او بعد از اظهارات ضد و نقیض وقتی در مواجهه حضوری با زنان مالباخته قرار گرفت، شناسایی شد و با اعتراف به جرایمش گفت: مدتی در ترکیه بودم که بازگشتم. با زنی در اینستاگرام آشنا شدم. چون دچار مشکلات مالی بودم با دو نفر از دوستانم در میان گذاشتم که زبان ترکی استانبولی و عربی را بلد بودند و تصمیم گرفتیم نقش مترجم و جهانگرد را برای زنان مسافر بازی و طلاهایشان را سرقت کنیم. طبق نقشه‌مان گاهی زن مورد علاقه‌ام با ما بود تا ماجرای دزدی و کلاهبرداری‌مان لو نرود. وقتی جهانگرد قلابی حرف می‌زد آن را ترجمه کرده و به مسافر زن می‌گفتیم از طلاهای شما خوشش آمده، اگر آن را به وی بفروشی روبل روسی و لیر ترکی به او می‌پردازد که ارزش آن معادل 20 تا 30میلیون تومان بوده و دو برابر قیمت طلاهایتان است. با این ترفند آنها را فریب داده و معامله انجام می‌گرفت و لیر و روبل جعلی به زنان مسافر داده می‌شد. بعد از فرارمان طلاهای سرقتی را فروخته و هرکدام سهمی از آن پول می‌بردیم. در چند مورد مسافران زن به ما شک کردند که با چاقو آنها را تهدید کرده و طلاهایشان را به سرقت بردیم.   عظیم سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت: با اعتراف این متهم، سه مردی که همدستش بودند نیز بازداشت شدند و به همدستی با یکدیگر و افشای جرایم‌شان اعتراف کردند. تحقیقات از آنها در پلیس آگاهی در حالی ادامه دارد که پلیس به دنبالی زنی است که با آنها همدست بود.