printlogo


حکم مرگ برای قاتل شیشه‌ای و برادر اسیدپاش

 دو مرد که در جنایت‌های جداگانه مرتکب قتل شده بودند‌، پس از محاکمه در دادگاه کیفری یک استان تهران با حکم قضات جنایی به قصاص محکوم شدند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، نخستین محکوم به مرگ‌، مردی معتاد به شیشه‌ بود که خرداد امسال در درگیری بر سر موادمخدر دوستش را کشت. متهم در حالی که دوستش با ضربه چاقوی او مجروح بود، از محل درگیری فرار کرد. مرد مجروح با انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات جان باخت. متهم پس از دستگیری به قتل اعتراف کرد و پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.
در جلسه رسیدگی‌، اولیای‌دم برای قاتل فرزندشان درخواست قصاص کردند. سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و با قبول اتهامش گفت: من و سعید معتاد بودیم و روز حادثه بر سر موادمخدر با هم درگیر شدیم. او با چاقو به من حمله کرد‌. چاقو را از دستش گرفتم اما دوباره به من حمله کرد که این‌بار برای دفاع از خودم با چاقو ضربه‌ای به سینه‌اش زدم و از محل فرار کردم. دوستانم او را به بیمارستان رساندند که چند ساعت بعد خبر رسید سعید مرده است. از ترس در خانه مخفی شده بودم که پلیس دستگیرم کرد. باور کنید من قصد کشتن او را نداشتم و ناخواسته مرتکب قتل شدم.
پس از دفاعیات متهم، قضات وارد شور شدند و او را به قصاص محکوم کردند.
 قتل برادر با اسید
دومین محکوم به مرگ‌، مردی است که به اتهام اسیدپاشی مرگبار روی برادرش به قصاص محکوم شد. رسیدگی به این پرونده از سال 98 و به دنبال مرگ مردی بر اثر سوختگی با اسید  در جنوب تهران آغاز شد. همسر مقتول در تحقیقات گفت: برادرشوهرم عامل اسیدپاشی است. او و شوهرم مدتی بود که با هم اختلاف داشتند و چند روز قبل او روی همسرم اسید ریخت. ابتدا شکایتی مطرح نکردم اما حالا که شوهرم مرده است به اتهام قتل از او شکایت دارم.
پس از دستگیری، متهم به اسیدپاشی در تحقیقات منکر قتل شد اما با‌توجه به دلایل موجود، پرونده‌اش به دادگاه ارسال شد. در جلسه محاکمه‌، رئیس قوه قضاییه از طرف فرزند صغیر قربانی درخواست قصاص را
مطرح کرد.
متهم هم در دفاع از خود گفت: قبول دارم با برادرم درگیری داشتم و او را تهدید کرده بودم اما روی او اسید نریختم. برادرم می‌خواست محتویات ظرف اسید را روی من بریزد که من برای دفاع ظرف را گرفتم اما محتویات آن روی برادرم ریخت. من قصدی برای کشتن برادرم نداشتم.
قضات دادگاه کیفری تهران بعد از دفاعیات متهم وارد شور شدند و او را به قصاص محکوم کردند‌.