printlogo


انتخابات و اتفاقات

ثبت‌نام 67 کاندیدا در روز اول
13اردیبهشت 80، نخستین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات هشتمین دوره ریاست‌جمهوری با نام‌نویسی 67 نفر به پایان رسید. عبدا... جاسبی، یکی از چهره‌های مشهوری بود که در این روز با حضور در ستاد انتخابات کشور به عنوان کاندیدای انتخابات ثبت‌نام کرد.
شرط هاشمی رفسنجانی برای حضور
13اردیبهشت 84، یک منبع نزدیک به رئیس وقت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت با توجه به این‌که تا زمان ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری حدود یک هفته باقی مانده است، در صورتی که اصولگرایان در طول یک هفته بر یک نامزد به تفاهم نرسند و بیش از یک نامزد اصولگرا به عنوان نامزد ریاست‌جهوری ثبت‌نام کند حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات قطعی می‌شود. در همین حال، حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی هم گفت انصراف احمد توکلی، نشانه پدید آمدن وحدت میان اصولگرایان است.
علی لاریجانی هم در اجتماع بانوان فرهنگی که به مناسبت روز معلم و به همت کمیته زنان ستاد انتخاباتی وی برگزار شد، گفت: در مشورت‌هایی که با کارشناسان اقتصادی داشتم، برنامه‌هایی تهیه کرده‌ام که معتقدم با اجرای آنها نرخ  تورم تک رقمی می‌شود.
عیسی سحرخیز، عضو ستاد انتخاباتی معین هم گفت: دورانی که دوم خردادی‌های پیشرو هزینه افرادی چون کروبی و محتشمی‌پور را بدهند به پایان رسیده است. وی خاطرنشان کرد: اکنون مجمع روحانیون و حزب همبستگی از دوم خردادی‌های پیشرو فاصله گرفته‌اند و این فرصت مغتنمی برای جریان اصلاحات است.
تشکیل جبهه متحد اصولگرایان
13اردیبهشت 88، احزاب و گروه‌های اصولگرا با تکرار تجربه انتخابات مجلس هشتم، جبهه متحد اصولگرایان را این بار برای حمایت از محمود احمدی‌نژاد به عنوان نامزد واحد اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری راه‌اندازی کردند.
روحانی: هیچ‌گاه به مردم دروغ نگفتیم
13اردیبهشت 96، سیدمصطفی میرسلیم، نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری گفت: دولت‌ها باید نوکر مردم باشند و حق ریاست بر مردم را ندارند و باید فخرفروشی، تزویر و بی‌صداقتی را کنار بگذارند.
اسحاق جهانگیری، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: باید دانشگاه امنیتی به دانشگاهی امن و دانشگاه نگران و مایوس به دانشگاهی برخوردار از آزادی‌های علمی، سیاسی، فرهنگی و امیدوار به آینده تبدیل شود.
حسن روحانی هم با تاکید بر این که ما هیچ‌گاه به مردم دروغ نگفتیم و نخواهیم گفت، تاکید کرد: اساس کار ما بر شفافیت و صداقت است و زبان ما برای عذرخواهی و بیان واقعیت به مردم دچار لکنت نخواهد شد.
سیدابراهیم رئیسی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اعضای کابینه دولت ما از نیروهای کارآمد هستند و حتما تاجر نخواهند بود. وی افزود: کسی که بخواهد تاجر باشد، نمی‌تواند شب و روز برای مردم کار کند و این دو با هم جمع نمی‌شود.
محمدباقر قالیباف، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: ستادهای بنده مردمی هستند و شفاف بگویم که در ستادمان حتی یک پوستر و بنر هم چاپ نکرده‌ایم. قالیباف در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که هزینه‌های تبلیغاتی شما از کجا تأمین می‌شود، عنوان کرد: ما ستاد انتخاباتی به معنایی که قبلا بود به هیچ‌وجه نداریم و همه کارمان را متمرکز بر فضای مجازی کردیم و در ستادهای مردمی در هر نقطه‌ای از کشور هر کاری که انجام می‌شود، خود آنها انجام می‌دهند و مردم کمک می‌کنند.