printlogo


مناسب‌سازی چند فیلم سینمایی برای ناشنوایان

۶۰ فیلم سینمایی برای افراد دارای معلولیت شنوایی مناسب‌سازی می‌شود.
به گزارش جام‌جم، مدیرکل روابط‌عمومی و اموربین‌الملل سازمان بهزیستی کشور از همکاری اداره‌کل روابط‌عمومی سازمان بهزیستی با شبکه سلامت سیما به منظور مناسب‌سازی ۶۰فیلم سینمایی برای افراد دارای معلولیت شنوایی خبر داد.
مسعود آسیما دراین‌باره گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و مناسب‌سازی محتواهای قابل‌ارائه به آنها، مقرر شد ۶۰عنوان فیلم سینمایی با استفاده از رابط ناشنوایان مناسب‌سازی شود و در اختیار افراد دارای معلولیت شنوایی قرار گیرد.
وی افزود: این مناسب‌سازی با استفاده از بیش از دو رابط ناشنوایان و با توجه به صحنه‌های فیلم‌ها انجام شده تا فضای واقعی‌تری از فیلم را به مخاطب ارائه دهد. همچنین این فیلم‌های مناسب‌سازی شده تا پایان ماه رمضان و روز عید فطر به‌صورت روزانه در ساعت۱۷ و تکرار آن در ساعت۲۴ از شبکه سلامت سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.
مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: سازمان بهزیستی کشور علاوه بر پیگیری‌هایی که در زمینه مناسب‌سازی‌های مختلف اعم از مبلمان شهری و ساختمان‌ها و همچنین اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های مختلف انجام داده است، این مناسب‌سازی را در تولید محتواهای فرهنگی‌وهنری هم پیگیری می‌کند تا عزیزان دارای معلولیت شنوایی هم بتوانند مانند دیگر افراد جامعه از تولیدات فرهنگی_هنری کشورمان استفاده کنند.
پنج فیلم سینمایی مناسب‌سازی‌شده با عناوین «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی، «طلا» و «مس» به کارگردانی همایون اسعدیان، «گهواره‌ای برای مادر» به کارگردانی پناه‌برخدا رضایی، «پدر آن دیگری» به کارگردانی یدا... صمدی و «خداحافظی طولانی» به کارگردانی فرزاد موتمن تا ۱۶اردیبهشت از شبکه سلامت سیما پخش می‌شوند.