printlogo


کلاهبرداری با واکسن‌کرونا


مجرمان سایبری که این روزها از هر فرصتی برای رسیدن به هدف‌های مجرمانه خود استفاده می‌کنند، این روزها با کاهش ورودی واکسن‌های کرونا و تمایل شهروندان به تزریق واکسن، مدعی فروش واکسن شده و بعد از گرفتن پول، ناپدید می‌شوند. افزایش فعالیت این کلاهبرداران باعث شد، پلیس فتا وارد عمل شود و به شهروندان
هشدار دهد.
 سرهنگ علی‌محمد رجبی، رئیس مرکز‌تشخیص و پیشگیری از جرایم‌سایبری پلیس‌فتای ناجا دراین باره گفت: اخیرا در مواردی دیده‌شده افراد سودجو با انتشار آگهی‌های فریبنده در فضای مجازی، ادعای فروش واکسن‌کرونا را دارند و از شهروندان می‌خواهند برای خرید ثبت‌نام کنند.
وی ادامه داد: این افراد واکسن‌های تقلبی و جعلی را تبلیغ و صرفا به قصد سودجویی، سرقت‌های اینترنتی، سرقت اطلاعات شخصی و کلاهبرداری، دست به چنین اقدامی می‌زنند.
رجبی تاکیدکرد: از این رو لازم است شهروندان فریب تبلیغات پر زرق و برق فضای مجازی با عنوان ثبت‌نام و خرید واکسن کرونا را نخورند و به هیچ‌وجه به صفحه‌های تقلبی ایجاد‌شده با عناوین مختلف در این خصوص اعتماد نکنند.
به گفته وی، شهروندان برای تهیه داروهای موردنیاز خود به داروخانه‌ها و مراکز معتبر و مورد تایید وزارت‌بهداشت مراجعه کنند و از خرید هرگونه دارو تحت عنوان داروی درمان کرونا در فضای مجازی
بپرهیزند.
رجبی تصریح کرد: تنها مرجع قانونی واکسن کرونا، وزارت‌بهداشت است و هرگونه خبری در این خصوص قطعا از طریق رسانه‌ملی و خبرگزاری‌های معتبر اطلاع‌رسانی می‌شود.