عصر جدید  پایانی  بر  «ماه عسل»

عصر جدید پایانی بر «ماه عسل»

اولین واژه‌ای كه برای ایام ماه رمضان به ذهن مخاطبان تلویزیون می‌آید، بدون تردید برنامه ماه عسل است، برنامه‌ای كه بیش از یك دهه سن و سال دارد و توانست در این سال‌ها حسابی در دل مردم جا باز كند. این اتفاق كمتر در برنامه‌ای افتاد، اما ماه عسل یكی از همین انگشت‌شمارترین برنامه‌هاست كه نه‌تنها به محبوبیت رسید، بلكه هر سال دل‌های مردم را اقیانوسی‌تر می‌كرد، زیرا با تماشای برنامه ماه عسل با خودشان تامل می‌كردند كه آنها هم می‌توانند مهربان‌تر باشند و دست یكی از بندگان خدا را بگیرند و كمك حال او باشند.
بنابراین هر سال با آمدن ماه مبارك رمضان، یكی از برنامه‌های پربیننده تلویزیون، ماه عسل است كه قبل از اذان مغرب با اجرای احسان علیخانی روانه آنتن شبكه سه می‌شد.
این مجری از زمانی كه برنامه را روانه آنتن كرد، تلاش داشت سوژه‌های متفاوت را به برنامه دعوت كند، سوژه‌هایی كه منحصر به فرد و از دل مردم باشند.
می‌توان گفت احسان علیخانی، تابوشكنی بزرگی هم روی آنتن انجام داد و ماجرا از این قرار بود كه تا قبل از آن در برنامه‌های تاك‌شو همیشه از چهره‌های مطرح دعوت می‌شد، اما این مجری قصه را به گونه‌ای دیگر تغییر داد و تصمیم گرفت اكثر مهمانان برنامه از دل مردم آورده شود، آن هم افرادی كه قصه‌هایشان برای دیگران شنیدنی باشد و به گونه‌ای الگوهای مردمی ارائه می‌كرد.
این اتفاق هر سال در این برنامه پررنگ‌تر شد، تا جایی كه دیگر همه مهمانان این برنامه خاص بودند كه در دیگر برنامه‌های تلویزیون حضور نداشتند و همین شد امتیاز تلویزیون در ماه رمضان. حال احسان علیخانی در مراسم اختتامیه جشنواره جام‌جم اعلام كرد دیگر ماه عسل تمام شده و قرار نیست این برنامه در ماه رمضان سال آینده روی آنتن برود. به همین دلیل نگاهی به این برنامه در طول این سال‌ها داشتیم كه چطور توانست به محبوبیت برسد.
ادامه در صفحه 6