هشدار گزش مار  و عقرب

هشدار گزش مار و عقرب


 بالا آمدن و پسروی فاضلاب در مناطق مختلف اهواز، بیش از آن‌كه تصورش را بكنید نگران‌كننده است، مثل آب و سیلابی نیست كه به خانه و زندگی سایر هموطنان در استان‌های گلستان و لرستان راه یافته؛ آب و گل نیست، فاضلابی است مملو از میكروب و آلودگی كه می‌تواند انواع تهدیدها را برای مردم شهر به‌ویژه كودكان در پی داشته باشد، برای همین هم وزارت بهداشتی‌ها نسبت به این شرایط و گزش مار، عقرب و خطر سگ‌های ولگرد در مناطق سیل‌زده هشدار داده‌اند.
البته علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفته این وزارتخانه حواسش به همه چیز هست و برنامه‌هایی برای پیشگیری و مقابله با این تهدیدات دارد.
رئیسی درباره بازنشر تصویری از كودكی از مناطق سیل‌زده خوزستان در شبكه‌های مجازی كه به دلیل نیش پشه دچار عارضه شده هم به ایسنا گفت: این موضوع نكته مهمی است؛ به هر حال در این مناطق شرایط خاصی وجود دارد و افراد خارج از خانه‌هایشان زندگی می‌كنند، البته افرادی هستند كه در حال حاضر در كمپ‌ها اسكان داده شده‌اند و كنترل وضعیت آنها راحت‌تر است، اما برخی افراد هم در خارج از كمپ‌ها و بین درختان به سر می‌برند كه قطعا با وجود پشه‌ها موارد گزیدگی وجود دارد و حتی می‌تواند
آسیب هم بزند.
وی تاكید كرد: باید یادمان باشد این وضعیت،  بحرانی است و افراد قطعا در معرض خطر بیماری‌ها و گزش‌ها خواهند بود و توصیه اكید ما این است كه افراد حتما در محل‌های از قبل تعیین‌ شده حضور داشته باشند تا بتوانیم برای ارائه خدمت به آنها دسترسی داشته باشیم.
معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره مارگزیدگی و عقرب گزیدگی نیز گفت: در این زمینه هنوز در سطح خوزستان آمار خاصی وجود ندارد، اما آمار خیلی بالا نیست. ولی به هر حال با فروكش كردن آب‌ها احتمال خطر مارگزیدگی و
عقرب گزیدگی وجود دارد. نكته مهم دیگر بحث سگ‌های ولگرد است كه به عنوان خطری بالقوه در این مناطق محسوب می‌شوند. این سگ‌ها به دلیل وضعیت سیل و كمبود غذا رها شده‌اند و در این مناطق می‌گردند. به همین دلیل افرادی كه در حال حاضر در خانه‌هایشان سكونت ندارند از این نظر بیشتر در معرض خطر گازگرفتگی سگ‌ها هستند.