بازیگران 300 میلیونی مكبث

بازیگران 300 میلیونی مكبث


امیر دژاكام نمایش «مكبث» را یكی از بهترین كارهای خود دانست و گفت: در این اثر نگاه تازه‌ای به نمایشنامه مكبث شكسپیر دارم.
امیر دژاكام، نویسنده، كارگردان و استاد دانشگاه، با بیان این كه 40 سال سابقه كارگردانی دارد و نخستین نمایشش را در كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان به صحنه برده، گفت: من از سال اول دانشگاه پس از این كه 6-5 نمایش را در تالار مولوی و سالن چهارسو اجرا كردم، در تالار وحدت به صحنه رفتم، اما وقتی تصمیم گرفتم نمایش مكبث را اجرا كنم با شرایطی روبه‌رو شدم كه متفاوت با چیزی بود كه از آن شناخت داشتم. برای این نمایش تعدادی بازیگر انتخاب كردم و به دستیارانم گفتم. آنها به من اعلام كردند، این بازیگران رقم‌های 20 میلیون، 50 میلیون و 15 میلیون تومان درخواست كردند. وقتی رقم دستمزد بازیگران را جمع بستم، رقمی شد حدود 200 تا 300 میلیون تومان به جز دكور، لباس و سایر موارد.
او افزود: برای همین با یكی دو تهیه‌كننده صحبت داشتیم، آنها گفتند: شما كارگردان شناخته‌شده‌ای هستید ولی «مكبث» نه؛ كمدی و سرگرمی كار كنید. من نیز گفتم: نه. حالا باید انتخاب می‌كردم یا كارگردانی و فعالیت هنری را به اتمام برسانم یا به كارم ادامه بدهم. پس تصمیم گرفتم بازیگر تربیت كنم و برای همین از بین دانشجویانم در دانشگاه دو نفر، از بین هنرجویان در موسسه 5-4 نفر و از بین جوانانی كه طی فراخوانی مراجعه كرده بودند 6-5 نفر انتخاب و گروه تشكیل شد. البته چهار نفر از بازیگران یعنی الناز تاریخی، احمد داوودی، آناهیتا صفی‌خانی و مریم یوسف، افراد شناخته‌شده‌ای هستند و بسیار كار كرده‌اند.
نویسنده، كارگردان و تهیه‌كننده نمایش مكبث امیر دژاكام است. این اثر كه براساس نمایشنامه مشهور مكبث شكسپیر نوشته شده تا دوم اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. الناز تاریخی، احمد داوودی، آناهیتا صفی‌خانی، مریم یوسف، ابوالفضل جمشیدی، حامد پورمحمد، عارف عباسی، پروا محزون، شایان یزدان‌شناس، ناصر عزتی، الناز ملك‌پور، مصطفی غیاثی، شقایق خاكی‌پور، پریا سلامی، محمد آقا علی‌اكبری، طاها عابدی، ماهان عابدی و علی افضلی بازیگران نمایش هستند.