همبستگی دانشگاه و شبكه آموزش سیما

همبستگی دانشگاه و شبكه آموزش سیما


 احمدی‌افزادی در دیدار با رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای، همكاری این مركز آموزش تخصصی با شبكه آموزش را گامی موثر در تبلور دانایی به توانایی خواند.
به گزارش روابط عمومی سیما؛ در نشست مشترك مدیران این شبكه با مسؤولان دانشگاه فنی حرفه‌ای تفاهم‌نامه همكاری میان این دو مركز آموزش تخصصی منعقد شد.
احمدی‌افزادی در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های تلویزیون پس از تاكیدات ریاست سازمان در راستای مهارت آموزی تاكید كرد: شبكه آموزش با شعار عدالت آموزشی به جمع شبكه‌های سیما پیوست، اما پس از رهنمودهای مقام معظم رهبری درخصوص ضرورت مهارت‌آموزی معاونت‌سیما به شبكه‌آموزش ماموریت داد تا آموزش مهارت‌های كاربردی را در راس برنامه‌ها قرار دهد.
وی مهارت را از مهم‌ترین اركان جوامع صنعتی خواند و افزود: دانایی صرف در دنیای امروز جایگاهی ندارد. آنچه در امروزه بشریت به آن ارزش می‌گذارند دانایی منتج به توانایی است.
احمدی‌افزادی با اشاره به عملكرد شبكه آموزش در مسابقات مهارت كازان اضافه كرد: پوشش این مسابقات به صورت زنده مسؤولان كشور را نسبت به ضرورت مهارت‌آموزی حساس‌تر كرد.
وی ادامه داد: در مسابقات كازان میزان ضعف كشور در این حوزه و سرمایه‌گذاری كشورهای دیگر كاملا مشهود بود. متاسفانه ما مهارت را جدی نگرفته‌ایم در حالی كه در دنیا مهارت حتی به عنوان یك سرگرمی هم آموزش داده می‌شود. یعنی حركت از میل به نیاز تعریف می‌شود. ابتدا میل مهارت‌آموزی را در نسل جوان تقویت می‌كنند و براساس این میل نیاز جامعه تعریف می‌شود. وی برگزاری جشنواره ملی مهارت را گام نخست در سازماندهی تمام نهادها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط با تولید مهارت آموزی دانست و ادامه داد: در گام بعدی باید برای جشنواره‌های منطقه‌ای، كشورهای اسلامی و حتی اعضای اكو سرمایه‌گذاری كرد.