رونوشت به جناب سردبیر

رونوشت به جناب سردبیر


 
علی رستگار و ساناز قنبری را كه می‌شناسید؛ خبرنگارهای  سینمایی گروه فرهنگ و هنر. هر دو تا نیمه شب سه‌شنبه درگیر اختتامیه جشنواره فیلم فجر بودند، اما روز گذشته بدون هیچ تاخیری و البته كلی خسته و كلی هم با انرژی به روزنامه آمدند، آن هم بدون هیچ تاخیری. از راه نرسیده هم شروع كردند به كار برای این كه امروز هم یك دو صفحه خاص برای جشنواره فیلم فجر بنویسند و پرونده اش را ببندند. علی رستگار تا دلتان بخواهد فیلم فجر از سر گذرانده و هر سال پای ثابت جشنواره‌ها بوده. آنقدر دقیق و خوش‌سلیقه است در سینما كه نه فقط در ایام جشنواره در كل سال مرجع سینمایی اغلب همكاران است. از فیلم‌های ایرانی گرفته تا خارجی همه را دقیق می‌بیند و كارشناسانه درباره شان اظهار نظر می‌كند. همین فیلم انگل كه چند روز پیش جوایز اسكار را درو كرد، از كشف‌های مهم رستگار بود كه همه را هم به تماشایش دعوت كرد. خلاصه كه یك علی رستگار است و یك سینما. هم طناز و شوخ است، هم خوش قلم و فیلم‌شناس. ساناز قنبری را هم كه نگوییم برایتان. همان طور كه در ایام جشنواره هر روز نقدهای رستگار را می‌خواندید، گفت‌وگوهای قنبری را هم در صفحات می‌دیدید. همكارمان ساكت و بی حاشیه است، سلیقه خاصی دارد و فیلم‌های هنری را ستایش می‌كند. هر روز هم برخی عناصر شرور گروه حسابی سر به سرش می‌گذارند و قنبری صبورانه می‌خندد. چرا اینها را گفتیم؟ برای این كه برسیم به یك تشكر درست و حسابی از دو همكار سینمایی مان كه از قبل شروع جشنواره تا بعد از پایانش كه امروز باشد دقیق و جدی كار كردند و در پوشش رسانه‌ای فیلم فجر در همین جام‌جم خودمان گل‌كاشتند. البته بین خودمان بماند كه خیال‌مان راحت است كه جناب سردبیر حواسش به همه چیز هست و حتما به آن شیوه شیرین كه باید از همكارانمان قدردانی خواهد كرد. البته چون فیش حقوقی و رقمش یك موضوع شخصی است، نه ما كاری به مبلغش داریم نه شما داشته باشید. خب ناخواسته در همین بخش اول پشت صحنه و تجلیل از همكاران برایتان گفتیم صفحات 10 و 11 امروز چه خبر است.
امروز صفحه 9 مهمان دارد، چه مهمانی! كیكاووس‌خان زیاری كه جشنواره فیلم فجر حسابی برنامه صفحه‌اش یعنی سینمای جهان را به هم ریخته، امروز مهمان این صفحه است. بماند كه او خودش السابقون مطبوعات است و اصلا صاحبخانه. زیاری از فیلم سینمای انگل برایتان نوشته و مطلبش هم حسابی جذاب و خواندنی است. از دستش ندهید.
صابر محمدی و آذر مهاجر دو روزنامه نگار خفن گروه هم در صفحه 12 آخر هفته با فرهنگ و هنری برایتان پخته اند كه رویش یك وجب روغن است! این دو همكار باهوشمان از هیچ نكته خاصی نمی‌گذرند و با قلم جادویی شان این اتفاقات را خواندنی تر هم می‌كنند. خلاصه كه بفرمایید آخر هفته و آشی كه دو تا آشپز دارد، البته نه شور است و نه بی نمك، خیالتان راحت باشد.