تبرئه مرد جوان از اتهام قتل همسرش

تبرئه مرد جوان از اتهام قتل همسرش


راننده خاور كه از حدود چهار سال قبل متهم به قتل همسر جوانش از طریق پرتاب او از خودرویش شده بود، در دادگاه از اتهام قتل تبرئه شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، 24 خرداد 94 رسیدگی به پرونده قتل زن جوان با فوت او در یكی از بیمارستان‌های پاكدشت در دستور كار ماموران پلیس قرار گرفت.
تحقیقات نشان می‌داد، زن جوان با پرتاب از خودروی خاور همسرش، جان خود را از دست داده است و همسر آن زن به نام احمد در توضیح به ماموران پلیس گفت: در ماشین بودیم كه با همسرم جر و بحثمان شد و یكدفعه او در ماشین را باز كرد و در حالی كه من با سرعت زیاد در حال راندن بودم، خودش را به بیرون از ماشین پرتاب كرد.
اما مادر زن جوان به نام منیژه از داماد خود به اتهام قتل دخترش شكایت كرد و گفت: شب حادثه منیژه و احمد با هم در خانه ما بحث‌شان شد. قرار بود آنها شب را خانه ما بمانند اما احمد، زن و فرزندش را مجبور كرد كه همراه او به خانه‌شان برگردند. احمد چند بار دخترم را تهدید به مرگ كرد. حتی وقتی داشتند سوار ماشین می‌شدند، از پنجره آنها را نگاه می‌كردم و شنیدم احمد به دخترم گفت امشب تكلیفت را روشن می‌كنم.
با شكایت مادر منیژه، احمد بار دیگر مورد بازجویی قرار گرفت و ادعا كرد، شاید در خودرو خراب بوده، اما كارشناسان سلامت در را تایید كردند.
علاوه بر این، فرزند خردسال احمد در تحقیقات به ماموران گفت: آن شب پدرم به مادرم سیلی زد و او از پنجره خودرو به بیرون پرتاب شد.
به این ترتیب پرونده با صدور كیفرخواست علیه احمد با اتهام قتل به دادگاه كیفری یك استان تهران ارجاع شد و متهم در دفاع از خود، اتهام را انكار كرد. قضات با توجه به محتویات پرونده رای قصاص صادر كردند و رای صادر شده از سوی دیوانعالی كشور با ایراد نقص در تحقیقات نقض شد.
هفته گذشته متهم بار دیگر در شعبه دهم دادگاه محاكمه شد. در ابتدای جلسه رسیدگی، وكیل اولیای دم گفت: موكلانم یعنی پدر و مادر مقتول از جانب خود و فرزند صغیر مقتول تقاضای قصاص متهم را دارند.
سپس متهم در جایگاه دفاع حاضر شد و گفت: اتهامم را قبول ندارم. من و منیژه از اول ازدواج همیشه با هم اختلاف داشتیم. او شب عروسی‌مان به من دروغ‌هایی گفته بود كه همان باعث اختلاف ما شده بود. شب حادثه باز با هم بحثمان شد. من نفهمیدم منیژه چه موقع در ماشین را باز و خودش را بیرون پرت كرد. همان موقع روی ترمز زدم و ماشین را وسط اتوبان نگه داشتم و همسرم را با كمك یك رهگذر به داخل ماشینم آوردم. حتی برای نجات جان او منتظر اورژانس هم نماندم.
قضات دادگاه با تاكید بر این موضوع كه كارشناس جنایی در روند رفع نقص پرونده نظریات خود را ارائه داده است، بعد از شنیدن دفاعیات متهم، او را از اتهام قتل تبرئه كردند. به این ترتیب احمد با رای دادگاه بعد از چهار سال از زندان آزاد شد.