بار دیگر حماسه کلیک

بار دیگر حماسه کلیک

«كامنت جالب پیتر چك برای بهتاش پایتخت!» احتمالا شما هم با این خبر که اولین بار در کانال روزنامه جام‌جم منتشر شد ، روبه‌رو شدید و بعد كنجكاو و هیجان‌زده عكس خبر را با دقت بالا و پایین كردید و سراغ اینستاگرام رفتید، اول صفحه پیتر چك را دیدید كه از واقعی بودن آن مطمئن شوید و بعد هم كامنت‌های پست بهرام افشاری را بالا و پایین كردید تا با چشم خودتان عبارت «دریافت خوبی بود» رو ببینید و ته دلتان هم ذوق كنید! اما چطور پای این دروازه‌بان به پست بازیگر ایرانی باز شد؟ ماجرا به حضور پررنگ ایرانی‌ها در صفحه شخصی او برمی‌گردد، كافی‌ است پست‌های اخیر پیتر چك را ببینید تا با تعداد زیادی كامنت فارسی روبه‌رو شوید كه به بهتاش و پایتخت مربوط می‌شوند و بارها صفحات مختلف را تگ كرده‌اند. تكرار زیاد این ماجرا باعث شده پیتر چك هم برای پست فوتبالی بهرام افشاری كه سكانسی از بازی او در سریال بوده، واكنش نشان دهد. اما این اولین بار نیست كه ایرانی‌ها با حضور پررنگ‌شان چنین اتفاق‌هایی را رقم می‌زنند، اتفاق‌هایی كه هم نوع مثبتش را داشتیم و هم منفی‌اش را.

شراره داودی مجازیست

هجوم به سایت فدراسیون
شاید نخستین بار این اقدام در انتخاب حسین رضازاده به عنوان قوی‌ترین وزنه‌بردار جهان صورت گرفت. در سال‌هایی كه قهرمان اردبیلی هنوز وزنه می‌زد سایت جهانی فدراسیون وزنه‌برداری اقدام به نظرسنجی كرده بود تا قوی‌ترین را انتخاب كند. در آن زمان هنوز اینترنت مثل الان بین ایرانی‌ها جا نیفتاده بود، اما همه با اطلاع‌رسانی به یكدیگر و حركت گروهی كاری كردند كه هجوم زیادی به سایت فدراسیون جهانی انجام شود و در نتیجه انتخابات ناتمام باقی ماند.
بازیكن ایتالیایی        سال ۹۲ قبل از بازی والیبال ایران و ایتالیا، ایوان زایتسف در پستی برای ایران کُری‌خواند. كاربران ایرانی واكنش زیادی نسبت به این پست داشتند.بعد از شكست ایتالیا هم كامنت‌هایی برایش نوشتند كه محتوای همه‌شان هم خوب نبود. بعد از این اتفاق، زایتسف در پُست جداگانه‌ای به كامنت‌هاواكنش نشان داد و نوشت: « 350 كامنت توهین آمیز برای بازی با ایران» .
فیس‌بوكش را بست!
صفحه هواداران مجری زن برنامه قرعه‌كشی جام جهانی ۲۰۱۴ در فیس‌بوك مورد هجمه گروهی از ایرانیان قرار گرفت. بسیاری او را به دلیل پوششی كه در مراسم داشت، مورد انتقاد قرار داده بودند. پس از افزایش این حملات، صفحه هوادارانش را برای عموم مسدود كرد. فرناندا لیما بابت اتفاقات رخ‌داده معذرت خواهی كرده و گفته بود: «من اطمینان می‌دهم كه این اتفاق را به عنوان یك درس یاد خواهم داشت و در انتخاب لباس آن را در نظر می‌گیرم تا همه بتوانند آن را تماشا كنند.»
مسی و ماجرای عجیب فیس‌بوك!
وقتی قرعه‌كشی جام‌جهانی ۲۰۱۴ انجام و مشخص شد ایران با آرژانتین هم‌گروه است، خیلی‌ها كری‌خوانی را از همان لحظه مشخص شدن قرعه شروع كردند! آن‌روزها فیس‌بوك بیش‌تر از اینستاگرام روی بورس بود و ایرانی‌ها در نهایت  ۳۰ هزار كامنت كه برای مسی نوشتند. این ماجرا در رسانه‌های ورزشی جهان هم بازتاب پیدا كرد.
  لایی خوردن پیكه!
در بازی ایران و اسپانیا در جام‌جهانی ۲۰۱۸، وحید امیری به پیكه لایی زد، این لایی علاوه بر این‌كه به مذاق ایرانی‌ها خیلی خوش آمد، توجه رسانه‌های جهان را هم در برداشت، ماجرای بامزه این اتفاق شوخی‌هایی بود كه ایرانی‌ها با آن انجام دادند و فضای مجازی پر از تصاویر و ویدئوهای آن شد، در این میان پیكه بارها در صفحات مختلف تگ شده بود كه همان تصاویر سر از رسانه‌های خارجی هم درآوردند. صفحه شخصی پیكه هم از شوخی‌ها بی‌نصیب نماند.
برآورده شدن آرزوی كودك یوونتوسی
سال ۹۷ بود كه ویدئویی از یك پسربچه منتشر شد كه بعد از ضربه‌ای استادانه به توپ به سبك پائولو دیبالا خوشحالی می‌كند. این ویدئو را كاربران ایران آنقدر دست به دست كردند و نام دیبالا را پای پست‌های مختلف تگ كردند كه توجه دیبالا جلب شد و با انتشار ویدئو در صفحه خودش از هوادارانش خواست او را پیدا كنند. در نهایت هم پسربچه پیدا شد و دیبالا لباسی را با نام و امضای خودش برای او فرستاد!
داور جنجالی ایران و عراق
در جام ملت‌های آسیا سال ۲۰۱۵، بن ویلیامز با نشان دادن كارت زرد دوم به مهرداد پولادی، باعث شد ایران ده نفره شود و در نهایت هم تیم ملی کشورمان حذف شد. بسیاری اشتباه داور را در اخراج پولادی، نابخشودنی دانستند. همین اشتباه باعث واكنش عصبانی كاربران ایرانی شد، با این‌كه ویلیامز در فضای مجازی مجازی صفحه‌ای نداشت، اما ایرانی‌ها به صفحه بن ویلیامزی كه تشابه اسمی داشت، حمله و حتی او را تهدید به مرگ كردند.