برای انتخاب سرمربی والیبال نباید احساسی عمل کرد

داورزنی:ولاسکو هم یکی از گزینه‌هاست

برای انتخاب سرمربی والیبال نباید احساسی عمل کرد

محمدرضا داورزنی و یک حرف منطقی؛این‌که در ماجرای انتخاب سرمربی برای تیم‌ملی نباید احساسی عمل کرد.چند روز قبل نشست هم‌اندیشی در همین زمینه برگزار شد. نشستی برای این‌که اهالی والیبال به نقطه مشترکی برای انتخاب سرمربی تیم‌ملی برسند.نقطه مشترکی که داورزنی در گفت‌و گو با ما درباره‌اش می‌گوید:«هدف از برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی، برآورده کردن انتظارات مردم از تیم‌ملی و والیبال ایران است و باید با استفاده از ظرفیت خانواده والیبال به ارتقای جایگاه جهانی این رشته ورزشی کمک کنیم.»

برگزاری این نشست در شرایط کرونایی و ...
همه چیز رعایت شده بود.شرایط را درک کرده بودیم و به همین دلیل تعداد محدودی را به این نشست دعوت کرده بودیم.از سایر دوستان هم که نتوانستیم در خدمت‌شان باشیم عذرخواهی کردیم.
ناراحت که نشدند؟معمولا خیلی از دوستان ناراحت می‌شوند.
بی‌شک همه همدل هستیم و شرایط را درک می‌کنیم. از آنها عذرخواهی کردیم و به امید خدا در نشست‌های آتی از این دوستان دعوت به عمل خواهد آمد
خروجی جلسه به کجا رسید؟
برای رسیدن به یک نتیجه واحد حالا زود است اما شاخصه‌هایی برای انتخاب سرمربی جدید وجود دارد با این حال فعلا عجله ای نیست و فعلا قرار نیست مسابقه ای برگزار شود.ما باید آینده را برای خودمان ترسیم کنیم.باید ببینیم که می‌خواهیم در آینده در کجای والیبال جهان حضور داشته باشیم؟باید راهکارهایی داشته باشیم و باید ظرفیت‌هایی که داریم را بررسی کنیم.باید انتظارات‌مان را فهرست کنیم و با برنامه به سمت آن حرکت کنیم.
این همان اهداف بلند‌مدت است که همیشه از آن حرف زده‌اید.
استفاده از نظرات کارشناسان این رشته ورزشی برای اهداف بلندمدت والیبال و تعیین شاخصه‌های انتخاب مربیان تیم‌ملی در رده‌های مختلف سنی، از جمله اهداف این همایش بود. این نشست‌های هم‌اندیشی کمک بزرگی می‌کند و می‌تواند کمک حال ما باشد.
چند روز پیش شایعه شد که قرار است دوباره ولاسکو برگردد. این تا چه اندازه جدی بوده است؟
ما فهرستی داریم که نام ولاسکو هم درآن هست.اما این‌که قطعی بگوییم انتخابی انجام داده‌ایم،نه، به این شکل نیست.
شما می‌خواهید با سرمربی جدید قرارداد شش‌ماهه ببندید؟مربی تراز اول جهان زیر بار چنین قراردادی می‌رود؟
این برنامه ماست، اما خب همان‌طور که شما می‌گویید پیدا کردن سرمربی تراز اول با این شرایط سخت است.ما برای استخدام مربی خارجی، مشکل مالی نداریم و هزینه آن را تامین خواهیم کرد.حالا باید ببینیم که در آینده چه اتفاقی می‌افتد.
مردم از ولاسکو خاطره خوبی دارند و شاید بازگشت او مردم را هم خوشحال کند.
مربیان خارجی که در ایران کار کردند، نتایج خوبی گرفتند ولی همه مردم و علاقه‌مندان به والیبال، در مورد ولاسکو خاطرات خوبی دارند. به همین دلیل سطح انتظارات بالاست و کار سختی برای پیدا کردن مربی تراز اول مناسب داریم.همان طور که گفتم ولاسکو هم جزو گزینه‌های ماست و باید ببینیم که در آینده چه اتفاق‌هایی خواهد افتاد.
در برنامه‌های شما مربیان ایرانی نقشی دارند؟مثلا به عنوان سرمربی روی مربیان ایرانی فکر کرده‌اید؟
یکی از برنامه‌های ما استفاده از کادر فنی ایرانی و در کنار آن بهره بردن از دانش مربیان خارجی است. این کاری است که ژاپنی‌ها انجام می‌دهند. حضور در المپیک برای مربیان داخلی، یک افتخار محسوب می‌شود و هر کسی در این رویداد مهم روی نیمکت بنشیند فقط به دنبال نتیجه خوب برای تیم‌ملی ایران خواهد بود.