نتیجه انتخاب سلیقه‌ای همین است

اظهارات توفانی واعظ آشتیانی در گفت‌و‌گو با ما

نتیجه انتخاب سلیقه‌ای همین است

دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بحران بزرگی گرفتار شده‌اند. طرفداران آنها در فضای مجازی مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش را مسبب این اتفاقات می‌دانند چراکه اعتقاد دارند به هر حال او اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل دو باشگاه را انتخاب می‌کند و باعث شده تا این شرایط به وجود بیاید. واعظ آشتیانی، مدیرعامل اسبق استقلال هم این موضوع را تائید  و در گفت‌و‌گو با جام‌جم انتقادات تندی نسبت به عملکرد وزیر می‌کند.
استقلال و پرسپولیس به خاطر پرونده های خارجی در آستانه کسر امتیاز و محرومیت هستند. شما چه فرد یا افرادی را مقصر این بحران بزرگ می‌دانید؟
به نظر من تا وقتی که نوع انتخاب مدیران براساس سلیقه و باند باشد نتایج همین می‌شود. ما اعتقاد داریم باید چهره‌های جدید به ورزش بیایند ولی منظورمان این است آنها توانمند و خلاق باشند، نه این‌که شما افرادی که کارنامه درخشانی ندارند، وارد ورزش کنید. مدیرانی به دو باشگاه آمده‌اند که قبلا در یک سازمان بدون چالش مدیریت کرده‌اند. اینها را می‌آورند و در نهایت چنین چالش‌های بزرگی درست می‌شود.
به انتخاب‌های اعضای هیات‌مدیره هم انتقاد زیاد است. الان پرسپولیس با بحران بزرگی روبه‌روست ولی اعضای هیات‌مدیره با هم اختلاف دارند و حتی نزدیک بود مقابل وزیر یکدیگر را کتک بزنند!
بنده معتقدم مقصر اصلی همه این ماجراها وزارت ورزش  است. وزارت چنین افرادی را انتخاب می‌کند. بدون تدبیر افرادی را انتخاب کرده‌اند که چالش برانگیز بوده است. یا این‌که از افراد سوخته و امتحان پس داده استفاده می‌کنند. باور این است برای یک بار هم که شده باید نمایندگان مجلس به عملکرد وزارت ورزش ورود کنند. نه تنها در بخش ورزش بلکه در بخش‌های دیگر و هر وزیری که انتخاب نادرست داشته را
مواخذه کنند.
اصلا چرا چنین افرادی  وارد هیأت مدیره باشگاه‌‌ها می‌شوند؟
به اعتقاد من مسوولان ما یاد گرفته‌اند افرادی را بیاورند که بیشتر از خودشان آگاهی نداشته باشند.متاسفانه این یک اصل مدیریت در کشور ما شده است. دلیلش هم کاملا مشخص است. چون می‌گویند ما اگر یک آدم توانمند را بیاوریم که دانش و آگاهی داشته باشد، در آن صورت ممکن است جای ما را بگیرد! دنبال نیروهای دسته چندم هستند. این می‌شود که چنین بحران بزرگی به وجود می‌آید.