کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

مرد اعدامی که در زندان تبریز به‌سر می‌برد با گذشت اولیای‌دم بخشیده شد. این مرد اعدامی از چهارده سال پیش که در جریان درگیری با فردی او را به قتل رسانده بود در زندان تبریز به سر می‌برد و سرانجام توانست رضایت خانواده مقتول را جلب کند و بخشیده شود.
مزاحم تلفنی اورژانس کبودرآهنگ به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. این متهم به خاطر ایجاد مزاحمت برای اورژانس کبودرآهنگ به قطع یک هفته ارتباط تلفنی همراه با اخطار کتبی محکوم شد. همچنین در زمینه حبس تعزیری هم جزای نقدی ۱۸میلیون ریالی جایگزین شش ماه حبس برای وی صادر شد.
دو پلیس در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در شهرستان ایرانشهر مجروح شده و چهار قاچاقچی به هلاکت رسیدند. یک کاروان مسلح با همراه داشتن محموله موادمخدر قصد تحویل و تبادل آن را در حوالی ایرانشهر داشتند که به محض ورود به منطقه کمین ماموران انتظامی به ایست و اخطار آنها توجهی نکرده و با ماموران درگیر و دو نفر از ماموران را زخمی کرده و در ادامه چهار قاچاقچی هم به هلاکت رسیدند. دو دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و مقادیری قابل توجهی موادمخدر، سلاح و مهمات جنگی از متهمان فوت شده کشف شد.
مردی که در جریان درگیری خیابانی در آبادان زنی را به قتل رسانده بود، بازداشت شد. درگیری  میان دو همسایه در  یکی از محله‌های شهر آبادان شکل گرفت و در جریان این ماجرا، معلوم شد زن 32 ساله‌ای با شلیک سلاح شکاری مرد همسایه به قتل رسیده و مرد قاتل فرار کرده است. او در جریان تحقیقات پلیسی بازداشت شد و اعتراف کرد زن همسایه را به دلیل این‌که با هم  اختلاف چند ساله داشته‌اند، کشته است.
عاملان قتل پسر 19 ساله مهابادی که بعد از جنایت جسد او را سوزانده بودند در یک قدمی قصاص  قرار گرفتند. سال 96 پسر 19ساله‌ مهابادی به نام صادق برمکی از سوی سه نفر از دوستانش به قتل رسید. متهمان بعد از به قتل رساندن صادق، جسد او را به آتش کشیدند تا ردی از خود در صحنه قتل برجای نگذارند و در صحنه جنایت با جسد سوخته دوست خود عکس سلفی گرفتند. آنها بعد از دستگیری به قتل اعتراف کرده و روانه زندان شدند و بعد از محاکمه در دادگاه هر سه نفر حکم قصاص گرفتند و حکم تائید شد. این در حالی بود که مادر مقتول گفت: با صدور رای قصاص برای هر سه نفر از متهمان ‌باید تفاضل دیه را پرداخت می‌کردیم. همزمان با راه‌اندازی کمپین حمایت از صادق در اینستاگرام، مردم به این کمپین پیوستند و پول موردنظر جمع‌آوری و به حساب صندوق دادگستری واریز شده است. امیدواریم  به زودی رای صادر شود و عاملان قتل  پسرم به سزای عمل خود برسند.